خرید آنلاین بذر

در این نوشتار قصد داریم درباره خرید آنلاین بذر صیفی جات، خرید آنلاین بذر سبزیجات و انواع بذر کشاورزی صحبت کنیم. پس با ما باشید.

انواع بذرها شامل بذرهای گل، بذر کشاورزی، بذر صیفی جات و بذر سبزیجات می شوند. بذرها شامل بذر گل و گیاهان آپارتمانی، بذر استخودوس، بذر ارزن، بذر ارکیده، بذر آدنیوم، بذر پاپایا، بذر پتوس، بذر پالونیا، بذر پاچیرا، بذر برنج، بذر پونه، خرید اینترنتی بذر پیاز قرمز، بذر تریتیکاله، بذر تربچه، بذر تنباکو، بذر ترخون، بذر کدو تنبل، بذر جاشیر، بذر پسته، بذر پیازچه، بذر گل حنا، بذر چغندر قند، بذر چنار، بذر جو و… می شود. برای تهیه هر بذری باید فروشگاه تخصصی این کار را به صورت حضوری یا اینترنتی پیدا کنید. برخی از فروشگاه ها فقط بذر گل ارائه می کنند و برخی دیگر فقط در فروش بذر صیفی جات و سبزیجات فعالیت دارند.

خرید بذر سبزیجات و صیفی جات

خرید آنلاین بذر

برای خرید بذر سبزیجات و صیفی جات مانند ریحان، تربچه، بذر صیفی جات مانند خرید اینترنتی بذر خیار، خرید اینترنتی بذر پیاز و … میتوانید از شرکت ریحان سبز ایلیا استعلام قیمت گرفته و سفارش دهید. بذرهای مخصوص فضای باز و بذر های گلخانه ای در این شرکت موجود می باشند که بسیاری از آنها بذرهای خارجی هستند و دارای کیفیت بسیار بالایی هستند. هر کدام از بذرها دارای دیتا شیت مخصوص می باشد که در آن خصوصیات کامل بذر قید شده است.برای مثال بذر هندوانه دارای انواع مختلفی از جمله هندوانه کریمسون سوئیت، بذر هندوانه مگا و یلدا است. که با کلیک بر روی هر کدام از این بذرها وارد صفحه مخصوص همان بذر شده و میتوانید توضیحات را مشاهده و بذر را سفارش دهید.

آنچه باید هنگام خرید آنلاین بذر باغ بدانید.

خرید اینترنتی بذر صیفی جات

استفاده از بذرهای کشاورزی چندان پیچیده به نظر نمی رسد، اما باید بدانید که به دنبال چه چیزی باشید. در ظاهر، خرید بذر پیچیده به نظر نمی رسد. این یک سرمایه گذاری است و به منابع یا منابع خاصی نیاز ندارد. ده ها شرکت بذر با تعداد زیادی بذر وجود دارد که همه آماده فروش هستند. اما، با چنین گزینه های گسترده، و انواع بسیار، چالش برانگیز است که بدانیم به کدام یک اعتماد کنیم.

هنگام خرید بذر باید در مورد آن فکر کرد که فراتر از کدام گونه گل و سبزیجات باید خریداری کرد. باغبانان موفق تحقیق می کنند و بذر را از یک شرکت بذر قابل اعتماد خریداری می کنند زیرا می دانند که نتایج خوب با دانه های برتر شروع می شود. تعدادی آیتم وجود دارد که باغبان باید در نظر بگیرند تا محصول زیادی برای برداشت تولید کنند.

چه یک باغبان تازه کار یا باتجربه باشید، برای اطمینان از موفقیت باغتان، باید روش های خوب خرید بذر را تمرین کنید. همه بذرهای باغی یکسان نیستند و هنگام سفارش از کاتالوگ بذر و شرکت ها باید احتیاط کرد. برای مبتدیان، این چیزها ممکن است طاقت فرسا باشد. این راهنما به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید.

خرید آنلاین بذر

انواع بذر را بشناسید: پنج نوع بذر

خرید آنلاین بذر

بذر با گرده افشانی: این بدان معنی است که آنها گیاهانی را تولید می کنند که مشابه گیاه مادری خود هستند. این بذرها توسط باد، زنبورها، پرندگان و سایر روش های طبیعی گرده افشانی می شوند. بذرهای موروثی از انواع گرده افشانی باز هستند. یک چیز عالی در مورد بذرهای گرده افشانی باز این است که می توان آنها را سال به سال از گیاهان ذخیره داد و نیاز به خرید دانه های جدید را در هر فصل کاهش می دهد. به عنوان مثال، می توانید گوجه فرنگی را به این روش بکارید، دانه ها را برداشت و استخراج کنید و سال بعد آنها را پرورش دهید.

 

هیبرید: هیبریدها توسط افرادی ایجاد می شوند که به طور هدفمند از گرده دو گیاه مختلف عبور می کنند تا تنوعی منحصر به فرد ایجاد کنند. معمولاً این گرده افشانی متقابل عمداً برای ایجاد یک محصول نهایی با ویژگی های خاص انجام می شود. صفات مورد نظر شامل مقاومت در برابر بیماری، بهره وری بیشتر، سرسختی و محصول با کیفیت بالاتر است. نقطه ضعف هیبریدها این است که نمی توان آنها را برای کاشت مجدد ذخیره کرد. بذرهای جدید باید هر سال سفارش داده شوند. تعداد گیاهان هیبریدی موجود هر سال افزایش می یابد. بسیاری از آنها برای یک نوع خاک خاص، فصل یا روزهای سریعتر تا بلوغ سازگار هستند.

GMO- GMO (همچنین به عنوان “BE” یا مهندسی شده بیولوژیکی برچسب گذاری شده است) نمی تواند به طور طبیعی ایجاد شود. آنها به آزمایشگاه و پیوند ژن نیاز دارند و این تکنیک بذرها را با DNA تغییر یافته تولید می کند. آنها به طور قابل توجهی با هیبریدها متفاوت هستند زیرا پیوند ژن بین اتفاق می افتد. از سوی دیگر، بذرهای GMO اغلب با آفت‌کش‌ها متصل می‌شوند تا در برابر آفات مقاوم شوند. اگر حشره گیاه را بخورد، می میرد. یا، بذر GMO با باکتری های خاص مخلوط می شود تا آنها را در برابر علف کش ها ایمن کند. در این حالت، یک کشاورز می تواند سمپاشی گسترده ای از علف کش ها را برای از بین بردن علف های هرز بدون آسیب رساندن به گیاهان سبزی انجام دهد. مانند هیبریدها، انواع GMO را نمی توان برای کاشت آینده ذخیره کرد. در حال حاضر فقط ذرت، سویا، چغندر قند، یونجه، پاپایا، کدو سبز و صیفی جات، کانولا، پنبه، سیب زمینی و سیب دارای نسخه GMO هستند.

ارگانیک: همه بذر های ارگانیک از گیاهان ارگانیک تایید شده می آیند. گیاهان مادر قبل از اینکه بتوان آنها را به عنوان ارگانیک نامگذاری کرد، باید استانداردهای خاصی از برنامه صدور گواهینامه وزارت کشاورزی را رعایت کنند. صدور گواهینامه ارگانیک گران است و بسیاری از کشاورزان کوچک نمی توانند این فرآیند را تکمیل کنند. بنابراین، حتی اگر دانه‌های آن‌ها ارگانیک باشند، به این عنوان برچسب نمی‌زنند. این به شما بستگی دارد که در این موارد به کشاورز یا تامین کننده اعتماد کنید.

 

فروش اینترنتی بذر صیفی جات

پنج دستورالعمل برای خرید آنلاین بذر

قبل از اینکه هر چیزی را سفارش دهید، این عوامل را در نظر بگیرید تا بتوانید آگاهانه انتخاب کنید. تمام اطلاعات مورد نیاز شما باید به راحتی از طریق شرکت یا روی برچسب بسته بذر قابل دسترسی باشد.

  • به برچسب نگاه کنید
  • منطقه آب و هوایی خود را بشناسید
  • فقط آنچه را که نیاز دارید بخرید
  • برای باغ خود برنامه ریزی کنید، بذرهای خود را برنامه ریزی کنید
  • منطقه آب و هوایی خود را درک کنید

1) به برچسب نگاه کنید

اکنون که متوجه شدید همه برچسب‌ها واقعاً به چه معنا هستند، می‌توانید تعیین کنید که کدام گونه‌ها را می‌خواهید در باغ خود بکارید. خرید آنلاین بذر کار آسانی است. فهمیدن اینکه کدام یک برای شما کار می کنند پیچیده تر است. اگر باغ یا آب و هوای شما به ویژه در برابر یک آفت خاص حساس است، پیدا کردن هیبریدی که با آن مشکل مبارزه کند بسیار ارزشمند است. همیشه مطمئن شوید که انواع غیر GMO را انتخاب کنید تا باغ خود را عاری از مواد شیمیایی و ایمن نگه دارید. این به ما، به عنوان پرورش دهندگان، بستگی دارد که برای باغ و زمین خود انتخاب های مسئولانه داشته باشیم. برچسب ها معمولاً منشا بذر، نیازهای نور خورشید، دستورالعمل های آبیاری، ترجیح خاک، بهترین فصل برای کاشت و چند روز تا رسیدن به محصول را ذکر می کنند. قبل از خرید هر چیزی توضیحات را بخوانید!

2) منطقه آب و هوایی خود را بشناسید.

معمولا هر بسته بذر، منطقه یا منطقه آب و هوایی ایده آل را که گیاه در آن رشد خواهد کرد، فهرست می کند. مناطق بسیار مهم هستند زیرا همه گیاهان در همه جا رشد نمی کنند. انواع از محصولات وجود دارد که در آب و هوای سردتر نسبت به آب و هوای گرم رشد بهتری دارند. هنگامی که در حال بررسی کاتالوگ بذر هستید، به منطقه توجه کنید. اگر با انواع مناسب شروع کنید، فصل باغبانی بسیار بهتر آغاز می شود. ناامید کننده است که بذرها را فقط برای اینکه بفهمید به بلوغ نمی رسند، شروع کنید زیرا آب و هوا یا فصل ایده آل نیست. اجازه ندهید زمان یخبندان شما را غافلگیر کند!

3) فقط آنچه را که نیاز دارید بخرید

یکی از دلایل اصلی که ما در نهایت به بذرهای کهنه می‌رسیم و در مورد ماندگاری آن‌ها شگفت‌زده می‌شویم، این است که قبلاً در سال (یا سال‌ها!) بیش از حد خریداری کرده‌ایم. وقتی آن کاتالوگ های بذر با توضیحات درخشان خود شروع به رسیدن می کنند، مقاومت در برابر آنها دشوار است. اما، ما باید کمی خویشتن داری کنیم. به انواع بذری که قبلاً دارید نگاه کنید و فقط آنچه را که برای کاشت این فصل نیاز دارید خریداری کنید.

بسیاری از آنها سال ها دوام می آورند، بنابراین حتماً آن را نیز در نظر بگیرید. اجازه ندهید کاتالوگ بذر شما را وسوسه کند که گونه های گیاهی بیشتری نسبت به آنچه باغ شما تحمل می کند پرورش دهید. اگر در حال حاضر یک دسته دارید، اجازه ندهید هدر بروند. از آنها استفاده کنید یا آنها را با دوستان و همسایگان به اشتراک بگذارید. یکی از دستور العمل های مورد علاقه ما برای پیدا کردن دوستان جدید: چند بذر به اشتراک بگذارید!

 

4) برای باغ خود برنامه ریزی کنید

کاشت ده گونه مختلف گوجه فرنگی شگفت انگیز است، اما آیا فضایی در باغ برای همه آن گیاهان وجود دارد؟ فهرستی از سبزیجاتی که می خواهید بکارید تهیه کنید. از کاتالوگ ها برای الهام گرفتن استفاده کنید. بعد، موارد مورد علاقه خود را علامت بزنید. منطقه خود را ارزیابی کنید؛ چقدر فضا برای کاشت دارید؟ هر منطقه چقدر نور خورشید دریافت می کند؟ واقعا برای چند نهال جا دارید؟

آیا می خواهید از کل فضا استفاده کنید یا فقط از یک قسمت؟ آیا فضای گلخانه ای برای استفاده وجود دارد؟ یک طرح کلی ترسیم کنید و مشخص کنید که هر کدام را در کجا بکارید. در نهایت، فهرستی واقع بینانه بر اساس میزان فضای موجود و نوع گل و سبزیجاتی که می خواهید بکارید تهیه کنید. این ممکن است به معنای سفارش از چندین فروشگاه باشد.

5) سرزمین خود را درک کنید

عناصر خاک، خورشید و منطقه شما از جمله مواردی هستند که برای رشد موفقیت آمیز سبزیجات و گل ها باید بدانید. اگر خاک فاقد مواد مغذی باشد، مهم نیست کدام بذر را بکارید. چیزی تولید نخواهید کرد. بسیاری از باغبانان باید با افزودن کمپوست برای بهبود خاک، کار و عشق بیشتری به باغ داشته باشند تا شرایط رشد را غنی کنند. برخی از گیاهان مانند نعناع و رزماری بسیار مقاوم هستند و در خاک ناقص رشد می کنند. اگر مشکلاتی در مورد آفات وجود دارد که بر نرخ رشد تأثیر می گذارد، مهم است که آن را در نظر بگیرید.

 

فروش آنلاین بذر

آیا باید هر سال بذر جدید بخرم؟

بله و خیر. این بستگی به مواردی دارد که قبلاً در دسترس دارید، چند ساله هستند و چگونه ذخیره شده اند. پیروی از این نکات به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا نیاز به خرید دانه های جدید دارید یا خیر.

روی تمام بسته های بذر باید تاریخ مشخص شود. امسال همان سالی است که آنها بسته بندی شدند. برخی از آنها برای چندین سال عالی هستند، در حالی که برخی دیگر تنها پس از چند سال نرخ باروری را از دست می دهند. اکثر واریته های بذر حداقل برای دو سال خوب هستند، بنابراین اگر مقداری از فصل قبل دارید، ادامه دهید و از آنها استفاده کنید. با این حال، اگر بذرها چندین سال سن دارند، با یک راهنما مشورت کنید تا ببینید آیا ارزش گذاشتن در زمین را دارند یا خیر.

 

چگونه می توانم بفهمم که بذر های من خوب هستند؟

اگر نمی‌توانید تاریخ را روی بسته‌های بذر پیدا کنید، یا مطمئن نیستید که آیا آنها جوانه می‌زنند، یک آزمایش ساده برای پیدا کردن آن وجود دارد. این آزمایش جوانه زنی آسان و موثر است. این را می توان فقط با تعداد کمی یا یک دسته بزرگ انجام داد. این همچنین بهترین راه برای فهمیدن اینکه آیا ارزش کاشت آن بذر های قدیمی را دارد یا خیر.

  • یک دستمال کاغذی مرطوب یا فیلتر قهوه را روی پیشخوان بچینید. باید مرطوب باشد بدون اینکه خیس باشد.
  • دانه ها را روی آن قرار دهید بدون اینکه اجازه دهید آنها لمس شوند.
  • دستمال کاغذی را تا کنید و داخل یک کیسه پلاستیکی قرار دهید.
  • کیسه را در مکانی گرم قرار دهید. اگر جای گرم مناسبی برای قرار دادن آنها وجود ندارد، آنها را زیر نور رشد قرار دهید. اگرچه آنها را مستقیماً زیر نور خورشید قرار ندهید.
  • بعد از سه روز، دانه ها را بررسی کنید تا ببینید آیا جوانه زده اند یا خیر.
  • حوله کاغذی را در صورت نیاز به آرامی با آب اسپری کنید تا مرطوب بماند.
  • آنها را یک روز در میان بررسی کنید تا زمانی که ببینید جوانه می زنند. بسته بذر باید نشان دهد که انتظار می رود چند روز طول بکشد.
  • شمارش کنید که چند جوانه زده است.

درصد جوانه زنی را با تقسیم تعداد بذرهای جوانه زده بر تعداد آزمایش شده محاسبه کنید.

اگر نرخ جوانه زنی روی بسته ذکر شده است، درصدها را با هم مقایسه کنید تا مشخص شود که میزان جوانه زنی شما چقدر خوب عمل می کند.

اگر نرخ پایین است، باید به دنبال خرید بذرهای جدید باشید.

چگونه بفهمم که بذرهای من قدیمی هستند؟

به دنبال اطلاعات تاریخ روی بسته بذر باشید. اگر در دسترس نبود، آزمایش جوانه زنی بذر را انجام دهید.

چگونه بذر های قدیمی را احیا می کنید؟

شما نمی توانید. بذر های قدیمی ممکن است همچنان سبزیجات را بدون مشکل تولید کنند. اما، اگر آزمایش جوانه زنی را انجام دهید و جوانه نزنند، راهی برای احیا وجود ندارد. دانه ها موجودات زنده ای هستند و وقتی بمیرند دیگر زنده نمی شوند.

خرید آنلاین بذر صیفی جات

خرید آنلاین بذر صیفی جات

خرید آنلاین بذر صیفی جات شامل بذر خیار گلخانه ای، بذر گوجه فرنگی گلخانه ای، خرید بذر هویج، بذر پیاز، بذر کلم پیچ، بذر خربزه مشهدی و انواع خربزه، بذر خربزه جانا، بذر بادمجان گلخانه ای، بذر فلفل تند و دیگر بذرها می باشد. خرید اینترنتی بذر صیفی جات مزایای بسیاری دارد. از جمله صرفه جویی در هزینه های رفت و آمد، صرفه جویی در زمان، دقت در انتخاب بهترین بذر از بهترین فروشگاه و… که شامل آن می باشد. برخی از بذرها به صورت اصلاح شده هستند که برای کاشت بسیار مناسب هستند. تمامی بذرها دارای کیفیت بالا، باردهی عالی و گل دهی خوب هستند. بذرها از شرکت های معتبر آمریکایی تهیه و وارد بازار می شوند. همچنین بر روی پاکت هر نوع بذری توضیحاتی درمورد نحوه کاشت بذر داده شده است.

سولات متداول:

انواع بذری که به سرعت کاشت و برداشت می شود را بشناسیم!

  1. شاهی – کاشت تا برداشت: 5-7 روز.
  2. برگ سالاد – کاشت تا برداشت: 21 روز. 
  3. تربچه – کاشت تا برداشت: 25 روز.
  4. اسفناج – کاشت تا برداشت: 30 روز.
  5. هویج – کاشت تا برداشت: 50 روز.
  6. لوبیا سبز کوتوله – کاشت تا برداشت: 60 روز.

بهترین زمان برای کاشت بذر سبزیجات و صیفی جات چه ماهی است؟

خرید اینترنتی بذر سبزی جات و صیفی جات

به طور کلی، اسفند و فروردین، زمانی که خاک شروع به گرم شدن می کند، بهترین ماه ها برای شروع کاشت بسیاری از بذرهای گیاهی یکساله مقاوم در خارج از منزل از جمله بروکلی، کلم، شاتوت، هویج، نخود فرنگی و ازگیل هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن