کاشت کدو تنبل

اگر می خواهید شروع به کاشت کدو تنبل کنید، تنها چیزی که واقعاً نیاز دارید یک بسته بذر و فضای کافی است. کاشت و رشد کدو تنبل به طرز شگفت انگیزی آسان است. مطمئن شوید که نقطه ای که انتخاب می کنید آفتاب کامل داشته باشد و گیاهان را در تمام تابستان آبیاری کنید. وقتی پاییز فرا می رسد، کدو تنبل نارنجی زیادی برای خوردن یا اشتراک گذاری با دوستان خواهید داشت.

1- بذر های با کیفیت بالا را انتخاب کنید.

به شرکت یا مرکزی که برای خرید بذر در نظر گرفته اید، بروید، کاتالوگ بذر را بررسی کنید یا به دنبال بذرهای آنلاین بگردید تا بذر کدو تنبل خود را انتخاب کنید. می‌توانید بذرهایی که از کدو تنبل خورده اید را بکارید، اما نمی‌توان گفت که در منطقه شما به خوبی رشد خواهند کرد یا خیر. بهترین انتخاب شما این است که یک بسته بذر تازه انتخاب کنید تا کاشت کدو تنبل خود را شروع کنید. قابل ذکر است که انواع مختلفی از کدو تنبل وجود دارد مانند کدو تنبل نارنجی و کدو تنبل سفید. این به سلیقه ی شما بستگی دارد که کدام را می خواهید کشت کنید.

 

2- تصمیم بگیرید که چه زمانی بذرهای خود را بکارید.

آموزش کاشت کدو تنبل

قبل از اینکه بتوانید کدوها را برداشت کنید، 75 تا 100 روز طول می کشد تا از بذر رشد کنند. از تاریخی که می خواهید برداشت کنید معکوس بشمارید و در آن زمان بکارید. بیشتر باغداران کدو تنبل قصد دارند کدو تنبل های خود را در زمان پاییز برای برداشت آماده کنند. برای انجام این کار، باید زمان مناسب کاشت بذرهای خود را با توجه به آب و هوایی که در آن زندگی می کنید، تعیین کنید. کدو تنبل ها در هوای گرم سریعتر رشد می کنند، بنابراین اگر آنها را خیلی زود در سال بکارید، آنها را به زودی برداشت خواهید کرد.

اگر در مکانی زندگی می‌کنید که زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل دارد، کاشت در اواخر اردیبهشت پس از پایان آخرین فرصت سرمازدگی بهترین گزینه است. به این ترتیب کدو تنبل های شما به موقع برای پاییز آماده می شوند.

اگر در مکانی با تابستان های طولانی و گرم زندگی می کنید، می توانید کدو تنبل های خود را در ماه تیر بکارید.

اگر دلیل اصلی شما برای پرورش کدو تنبل این است که آنها را به عنوان محصول غذایی مصرف کنید و برایتان مهم نیست که آنها را قبل از پاییز برای خوردن آماده کنید، می توانید بذرها را 3 هفته قبل از آخرین یخبندان در منطقه خود در داخل خانه شروع کنید. به محض گرم شدن زمین آماده ی قرار دادن در زمین خواهد بود. برای شروع بذر در داخل خانه، به سادگی تک بذر ها را در گلدان های چهار اینچی پر از مخلوط اولیه بذر (نه خاک) بکارید. گلدان ها را به خوبی آبیاری کنید و آنها را در یک پنجره آفتابی قرار دهید. نهال ها در عرض چند هفته آماده کاشت در بیرون خواهند بود.

 

3- بستر کدو تنبل را آماده کنید.

آموزش کاشت کدو تنبل

مکانی را انتخاب کنید که آفتاب کامل داشته باشد، زیرا کدو تنبل رشد نمی کند مگر اینکه مقدار زیادی نور دریافت کند. کدو تنبل روی تاک های وسیعی رشد می کند که برای کشیده شدن به 20 یا 30 فوت (6.1 یا 9.1 متر) فضای باز نیاز دارند. جایی را انتخاب کنید که زهکشی خوبی داشته باشد تا ریشه کدوها در تمام طول روز در آب ننشیند.

pH ایده آل خاک برای کدو تنبل 6.0 تا 6.8 است. اگر خاک شما مدتی است آزمایش نشده است، یک کیت آزمایش خاک تهیه کنید و تعیین کنید که آیا خاک شما در این محدوده قرار می گیرد یا کمی بالا یا پایین است. در صورت نیاز می توانید آن را با مخلوط کردن در آهک، پودر استخوان یا کمپوست اصلاح کنید.

برای آزمایش اینکه آیا خاک زهکشی خوبی دارد یا خیر، یک چاله حفر کنید و آن را با آب پر کنید. اجازه دهید یک شب تخلیه شود و سپس سوراخ را دوباره پر کنید تا آزمایش انجام شود. سطح آب را هر ساعت با یک معیار یا نوار اندازه گیری اندازه بگیرید تا ببینید چقدر پایین آمده است. تخلیه 1-3 اینچ در ساعت ایده آل است. اگر خاک شما خیلی سریع یا خیلی کند تخلیه می شود، سعی کنید برای بهبود زهکشی کمپوست اضافه کنید.

برای تقویت کدو تنبل، خاک را با شخم زدن به عمق 4 اینچ (10.2 سانتی متر) و مخلوط کردن در کمپوست ارگانیک اصلاح کنید.

 

بخش 2-کاشت و مراقبت از کدو تنبل

1- بذرها را در عمق 1 اینچ (2.5 سانتی متر) بکارید. نقطه ای را به سمت مرکز جایی که می خواهید انگورها رشد کنند انتخاب کنید. برای کمک به گرم شدن خاک، بهبود زهکشی و کاهش آفات، یک تپه کوچک بسازید. 2 یا 3 بذر را در مرکز تپه به عمق حدود 3 اینچ (7.6 سانتی متر) بکارید. خاک را روی بذرها بکشید و بعد از کاشت آنها را به خوبی آبیاری کنید. اگر قصد دارید بیش از یک بوته کدو تنبل پرورش دهید، آنها را حداقل 4-8 فوت (1.2-2.4 متر) از هم فاصله دهید. انواع مینی را می توان با فاصله 3 فوت (0.9 متر) از هم قرار داد.

آموزش کاشت کدو تنبل

اگر در مکانی با بادهای شدید زندگی می کنید، می توانید بذرها را در یک سنگر به عمق 3 اینچ (7.6 سانتی متر) بکارید. این کار از بذر در برابر باد محافظت می کند.

اگر در حال پیوند نهال هستید، سوراخ ها را با فاصله 5 فوت (1.5 متر) از یکدیگر قرار دهید.

 2- گیاهان کدو تنبل را به طور منظم آبیاری کنید. هرگز اجازه ندهید خاک کاملا خشک شود. گیاهان کدو تنبل به آب زیادی نیاز دارند. هنگامی که خاک خشک و گرد و غبار به نظر می رسد، بستر کدو تنبل را خود کاملاً آبیاری کنید. منطقه را خوب خیس کنید، زیرا ریشه‌های کدو تنبل به عمق خاک می‌روند و آب باید به آن‌ها برسد.

اگر خاک از قبل خیس است، آن را خیس نکنید، زیرا ممکن است منجر به پوسیدگی شود.

صبح ها آبیاری کنید تا آبی که روی برگ های کدو می رسد زمان خشک شدن داشته باشد. اگر عصرها آبیاری کنید، سفیدک پودری روی گیاهان مرطوب ایجاد می شود.

کاشت کدو تنبل

وقتی کدوها شروع به رشد کردند و به رنگ نارنجی در آمدند، می توانید آبیاری را به دفعات متوقف کنید. حدود یک هفته قبل از آماده شدن برای برداشت، آبیاری را به طور کامل متوقف کنید.

 

3- گیاهان را کود دهید. در اطراف پایه گیاهان کمپوست پخش کنید یا بستر کاشت را با کود آلی مناسب درمان کنید. این کار را درست بعد از جوانه زدن نهال ها انجام دهید تا رشد سالم را تشویق کنید و از تسخیر علف های هرز جلوگیری کنید.

اگر متوجه ریزش گلهایتان شدید و هیچ کدو تنبلی رشد نمی کند، ممکن است نیاز به کود دهی داشته باشید. برای انتقال گرده از گل نر به گل ماده از یک قلم مو کوچک یا Q-tip استفاده کنید.

کاشت کدو تنبل

4- گیاهان را نازک کنید. اگر بیش از دو بذر در یک تپه کاشته اید، دو گیاه قوی را انتخاب کنید و بگذارید تا رشد کنند. تمام گیاهان ضعیف را حذف کنید. این مواد مغذی بیشتری را برای رشد گیاهان قوی‌تر فراهم می‌کند.

کاشت کدو تنبل در باغچه

5- مراقب آفات باشید. گیاهان کدو تنبل در برابر تعدادی از آفات که برگ هارا می خورند، حساس هستند. سوسک های خیار خالدار و راه راه، سوسک های چهار خطی، شته ها و حشرات کدو همگی آفات رایجی هستند که ممکن است روی گیاهان خود پیدا کنید. خوشبختانه، اکثر جمعیت آفات را می توان با چیدن آنها از روی گیاهان با دست یا اسپری کردن آنها با جریان آب کنترل کرد.

اگر به نظر می رسد آب ساده کار نمی کند، سعی کنید برگ ها را با آب صابون یا محلول آب و آمونیاک پاک کنید.

در صورت لزوم می توانید گیاهان را با آفت کش ها درمان کنید. با این حال، اینها به زنبورهای مفید که گرده افشانی گل‌های کدو تنبل را انجام می‌دهند و به سلامت گیاه کمک می‌کنند، آسیب می‌رسانند. برای به حداقل رساندن آسیب به زنبورها، گیاهان کدو تنبل را در شب، زمانی که زنبورها در کندو خود نیستند، درمان کنید.

کاشت کدو تنبل در خانه

بخش 3 برداشت کدو تنبل:

1- به دنبال نشانه هایی باشید که کدو تنبل آماده برداشت است. کدو تنبل ها باید به طور یکنواخت نارنجی روشن باشند (مگر اینکه انواع سفید یا خالدار پرورش دهید). میوه ها شروع به چروک شدن و خشک شدن خواهند کرد. مهمتر از همه، پوست کدو تنبل سفت خواهد بود. اگر بتوانید آن را به راحتی با ناخن فرو کنید، کدو تنبل به زمان بیشتری برای روی تاک نیاز دارد.

نحوه کاشت کدو تنبل

2 – برای بریدن ساقه ها از قیچی استفاده کنید. چند اینچ از ساقه را در بالای هر کدو تنبل بگذارید، زیرا از پوسیدگی خیلی سریع آنها جلوگیری می کند. کدو تنبل ها را از ساقه هایشان نگیرید، زیرا اگر ساقه ها بشکنند پایه هایشان پوسیده می شود.

کاشت کدو تنبل در باغچه

3- کدو تنبل را بشویید، استفاده کنید و نگهداری کنید. به محض اینکه آنها را برش دادید، آماده هستند تا از تکه کدو تنبل جدا شوند و به هر شکلی که دوست دارید استفاده کنید. اگر کدو تنبل را در جای خشک و خنک نگهداری کنید، در طول ماه های زمستان نگهداری می شوند.

کاشت کدو تنبل در منزل

بذر خیار گلخانه ای
خرید بذر خیار گلخانه ای
بذر پیاز
خرید بذر پیاز
بهترین گلهای آپارتمانی سایه دوست
پرفروش ترین گلهای آپارتمانی

1 دیدگاه دربارهٔ «کاشت کدو تنبل»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن