بهترین کود برای افزایش باردهی کدو

گیاهان کدو از همه گونه ها همگی از کودها و اصلاحات ارگانیک خاک بهره می برند. گیاهان کدو با تغذیه خوب و حمایت شده، میوه های سالم را سریعتر تولید می کنند. کودهای مصنوعی و ارگانیک را می توان به تنهایی یا پشت سر هم برای رشد سالم و برداشت های فراوان استفاده کرد.

 کود مصنوعی کامل برای افزایش باردهی کدو:

یک کود باغی کامل با تجزیه و تحلیل تضمینی چیزی شبیه به 10-30-10 است. تغذیه را در طول فصل رشد انجام دهید، اما در طول یک سال از 3 پوند کود در هر 100 فوت مربع تجاوز نکنید. نیمی از کود را در حین کاشت با فاصله سه اینچ از دانه ها به خاک بمالید. کوددهی بعدی را یک ماه بعد انجام دهید.

اصلاحیه های کود آلی خاک

صیفی جاتی مانند کدو به خوبی به اصلاحات ارگانیک برای غنی سازی خاک هم در زمان کاشت و هم به عنوان پوشش یا مالچ واکنش نشان می دهند. هرکدام از کودهای دامی و کمپوست را با هم مخلوط کنید تا در سطح خاک پخش شوند و به خوبی آبیاری کنید تا مواد مغذی وارد خاک شود.

 تقویت نیتروژن در اواخر فصل

یک فرمول کود آلی با نیتروژن بالا مانند 13-12-2 را می توان در شروع برداشت زمانی که کدو در حال رسیدن است، به خاک اطراف بوته های کدو شما وارد کرد. این کار باعث می شود که گیاهان قوی بمانند و تولید کدو را تا فصل بعد ادامه دهند.

 بهترین کود برای افزایش باردهی کدو سبز و کدو حلوایی:

بهترین کود برای کدو

آیا سعی می کنید قبل از شروع فصل کاشت، بهترین کود را برای کدو حلوایی خود پیدا کنید؟ شاید شما فقط به دنبال افزایش اندازه یا سلامت این سبزی شگفت انگیز در باغ خود هستید؟ در این مقاله، کودهای مورد علاقه خود را برای کدو بررسی می کنیم و نگاهی عمیق به هر یک از انواع، از جمله گزینه های ارگانیک و گزینه های غیر ارگانیک می اندازیم.

 اگر قصد دارید در باغچه خود کاشت کدو را شروع کنید، اما کاملا مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، یک چیز خوب که باید به آن توجه کنید کود است. کود می تواند تفاوت زیادی در عملکرد و کیفیت محصول شما ایجاد کند، بنابراین در دسترس بودن آنها عالی است. با این حال، با وجود همه محصولات مختلف موجود در بازار، تصمیم گیری در مورد بهترین کود برای محصولات کدو می تواند بسیار گیج کننده باشد.

همچنین توجه به عوامل مختلفی که در انتخاب کود شما نقش دارند بسیار مهم است. در حالی که کدو سبز نسبتاً مقاوم است، مراحل رشد متفاوتی دارد. برای برآوردن نیازهای رشد گیاه، کودهای زیادی را می توان در مراحل مختلف فرآیند رشد استفاده کرد. برخی از آنها قبل از کاشت و برخی دیگر در طول دوره باردهی و گلدهی استفاده می شوند. می‌توانید از بیش از یک نوع کود برای تقویت رشد کدو استفاده کنید یا یک کود همه‌جانبه را انتخاب کنید تا در هر زمان از آن استفاده کنید تا راحتی را به حداکثر برسانید. قبل از اینکه به انتخاب های برتر خود بپردازیم، بیایید عوامل مختلفی را در نظر بگیریم که در انتخاب بهترین کود برای کدو نقش دارند، تا بدانید هنگام انتخاب یکی از آنها چه انتظاری دارید.

هنگام انتخاب کود برای کدو، نکات زیادی را باید در نظر داشت. بسته به جایی که کدو تابستانی خود را می کارید، باید از قبل فکر کنید تا بهترین نتایج را برای محصولات خود تضمین کنید. کود نقش حیاتی در موفقیت محصولات شما دارد، زیرا مواد مغذی مورد نیاز برای رشد گیاه را فراهم می کند. بیایید به فاکتورهای مهمی که باید هنگام انتخاب کود مناسب برای باغ خود در نظر بگیرید، نگاهی بیاندازیم.

 

کود آلی برای افزایش باردهی کدو حلوایی و کدو سبز:

بهترین کود برای کدو

کودهای آلی با کودهای سنتی تفاوت دارند زیرا حاوی مواد شیمیایی یا فسفر نیستند. شما معمولاً این مواد را در سایر کودها و تقویت کننده های رشد موجود در بازار پیدا خواهید کرد.

در عوض، کودهای آلی از ترکیبات آلی ساخته می‌شوند و جذب مواد مغذی را برای گیاهان شما آسان می‌کنند. این کودها برای بسیاری انتخاب عالی هستند زیرا استفاده از آنها بی خطر و بسیار مؤثر است. توصیه این است که رشد ممکن است به اندازه کودهای غیر ارگانیک که ممکن است از برندهای دیگر پیدا کنید کارآمد نباشد.

همچنین شایان ذکر است که کود غیر ارگانیک که بالاترین عملکرد را برای کدو مشخص می کند ممکن است به بیش از یک نوع کود نیاز داشته باشد. آنها همچنین ممکن است روش های خاص تری برای استفاده داشته باشند و همچنین نیاز به استفاده در زمان خاصی داشته باشند.

از طرف دیگر، استفاده از کودهای آلی اغلب بسیار ساده تر است زیرا به کار زیادی نیاز ندارند. نه تنها این، بلکه کودهای آلی نسبت به سایرین مقرون به صرفه تر هستند. این یک گزینه عالی برای افرادی است که نمی خواهند در باغ خود زحمت بکشند.

همچنین برای افرادی که از محیط زیست آگاه هستند و نمی خواهند زیستگاه های حیات وحش محلی و منابع آب را آلوده کنند، مفید است. هنگام استفاده از کودهای آلی، بهتر است قبل از کاشت از مالچ گیاهی ارگانیک استفاده کنید. کدو حلوایی یکی از سبزیجات آسان‌تر برای رشد ارگانیک است، بنابراین این نوع کودها می‌توانند به خوبی برای باغ شما مناسب باشند.

بهترین کود غیر ارگانیک برای افزایش باردهی کدو

کود غیر ارگانیک معمولاً به عنوان کود سنتی‌تر دیده می‌شود که برای نسل‌ها با موفقیت در باغ‌ها و مزارع استفاده می‌شود. با این حال، درک کنید که همیشه در استفاده از این کودها خطر وجود دارد. آنها می توانند برای کودکان، حیوانات و محیط زیست کمتر سالم باشند.

بهترین کود برای کدو

جنبه مثبت آن این است که در صورت استفاده صحیح، کودهای غیر ارگانیک می توانند محصول زیادی را به شما بدهند. این کودها نیز بسیار در دسترس تر از کودهای آلی هستند که پیدا کردن و خرید آنها را آسان تر می کند. به طور معمول، کودهای غیر ارگانیک برای گیاهان گلدار، برای به دست آوردن شکوفه های عظیم، بهتر استفاده می شوند. ما توصیه می کنیم از استفاده از آنها در هر گیاهی که قصد مصرف آن را دارید اجتناب کنید.

در حالی که برخی از کودهای غیر ارگانیک می توانند کاملا مقرون به صرفه باشند، توجه داشته باشید که خرید انواع خاصی که به روشی خاص استفاده می شود اغلب می تواند هزینه را افزایش دهد. این کودها می توانند در اشکال مختلف مانند مایع، گرانول، پودر، گلوله و سنبله وجود داشته باشند. مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و در مورد استراتژی مورد نظر خود فکر کنید تا ببینید باغ شما به چه چیزی نیاز دارد.

قیمت کود برای افزایش باردهی کدو

البته در انتخاب هر نوع محصولی همیشه باید قیمت و بودجه شما را در نظر گرفت. در حالی که کودهای آلی معمولا ارزان تر هستند، متوجه خواهید شد که هر دو نوع می توانند قیمت هایی داشته باشند که در همه موارد متفاوت است.

اگر می‌خواهید در هزینه خود صرفه‌جویی کنید، انتخاب گرانول یا پودر ممکن است به شما پول بیشتری بدهد. این نوع کودها در خاک مخلوط می شوند و به جای هفتگی هر چند ماه یکبار مصرف می شوند. اگرچه این اغلب نتایجی به اندازه کودهای گران قیمت ایجاد نمی کند، اما همچنان می توانید بازدهی خوبی داشته باشید در حالی که هزینه را پایین نگه دارید.

 برای خرید بذر هندوانه کلیک کنید.

ایمنی در انتخاب کود کدو

مهمترین نگرانی در هنگام انتخاب کود، ایمنی محصول است. اگر بچه و یا حیوانات خانگی دارید، کودهای آلی ممکن است بهترین راه باشد، زیرا این کار می تواند خانواده شما را از آسیب دور کند. مطمئناً برای بچه ها و حیوانات خانگی ورود به باغ شما آسان است. به این ترتیب، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مضر موجود در کودهای غیر ارگانیک نیز برای آنها آسان خواهد بود.

از آنجایی که ایمنی بسیار مهم است، هنگام استفاده از هر نوع کود، به ابزار و دستکش مناسب برای اندازه‌گیری، مخلوط کردن و استفاده از کود نیاز دارید. ذخیره سازی نیز یک نگرانی مهم است، زیرا شما باید کود خود را در مکانی دور از گرما، نور و دور از دیگران نگهداری کنید. هر حیوانی که ممکن است در منطقه پرسه بزند نیز می تواند با کود تماس پیدا کند. شما باید یک مانع ایجاد کنید تا از انجام این کار جلوگیری کنید.

از آنجایی که با توجه به ایمنی و خطرات ناشی از کودهای غیر ارگانیک باید موارد زیادی را در نظر داشت، ممکن است به جای آن کودهای آلی را انتخاب کنید. اینها اغلب برای استفاده در بیشتر باغ ها و گلخانه ها مناسب هستند. هنگام کار با باغ های هیدروپونیک، ممکن است ایده خوبی باشد که به کودهای مایع مخصوص – ارگانیک و غیر ارگانیک توجه کنید.

نتیجه ی نهایی:

انتخاب نوع مناسب کود برای بذر کدو می تواند دلهره آور باشد، زیرا همه محصولات مختلف موجود در بازار وجود دارد. با این حال، درک نیازهای کدو سبز باغی و انجام تحقیقات شما واقعاً می تواند تفاوت را ایجاد کند.

شما باید با تصمیم گیری در مورد اینکه آیا به یک کود آلی نیاز دارید یا چیزی سنتی تر شروع کنید. پس از این، به نیازهای خاک محل زندگی خود توجه کنید. اگر از خاک گلدان در باغ خود استفاده می کنید، کیسه را بررسی کنید تا شرایط مورد نیاز را بدانید. باید تعادل مواد مغذی لازم برای برداشت کدوی خوب را فهرست کنید. این می تواند تفاوت زیادی در انتخاب محصول ایجاد کند.

امیدواریم این مقاله به شما بینشی در مورد چگونگی انتخاب یک کود خوب برای محصولات کدو در آینده را داده باشد. درک آنچه از کود نیاز دارید واقعاً می تواند تفاوت در عملکرد و کیفیت محصول شما ایجاد کند.

برای خرید بذر خربزه اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن