آموزش کاشت چغندر در خانه

در این مقاله قصد داریم کاشت لبو و چغندر در گلدان را آموزش دهیم پس با ما هم همراه باشید.

چغندر یک گیاه ریشه دار است که به خاطر طعم آن یا دوستدارش هستید یا از آن متنفر هستید، آنها سبزی های برگدار اسفناج مانند هستند که سرشار از مواد مغذی سالم مانند ویتامین C، ویتامین B9 (فولات)، آهن، فیبر، پتاسیم و منگنز هستند.

آیا می دانستید که چغندر در واقع از نزدیکان گیاه اسفناج، کینوا و آمارانت است؟ چغندر برای سبزی های خوراکی روی زمین به جای ریشه آن رشد می کند. ریشه‌های آن پیازی می‌شوند و خوراکی هستند، اما کمتر شیرین و به‌طور مشخصی سفت‌تر هستند.

چغندر تاریخچه ای غنی و رنگارنگ دارد. سوابق تاریخی نشان می دهد که مصریان باستان، یونانیان و حتی بابلی ها این ریشه وحشی مخروطی مانند را به گونه های پیازی و خوشمزه ای که امروزه داریم، کشت می کردند.

بهترین راه برای خوردن چغندر چیست؟

می‌توانید از چغندر پخته در سالاد، برای تهیه هوموس یا ترکیب کردن اسموتی‌ها استفاده کنید. می توان آن ها را به صورت مکعبی خرد کرد و در سالاد اضافه کرد. بافت ضخیم و جویدنی آنها در آش ها نیز بسیار جذاب است.

7 مزیت چغندر یا لبو چیست؟

کاشت لبو در گلدان

7 مزیت چغندر که احتمالاً نمی دانید شامل موارد زیر است:

  1. کم خونی چغندر سرشار از آهن است، به این معنی که می تواند به پیشگیری از کم خونی و کاهش هموگلوبین خون کمک کند.
  2. پیشگیری از سرطان
  3. سلامت قلب
  4. کاهش وزن و گوارش
  5. بارداری
  6. مراقبت از پوست و روند پیری
  7. عملکرد مغز

آیا خوردن چغندر خام بی خطر است؟

بله، می توانید چغندر را خام بخورید! آنها رنده شده بسیار خوشمزه هستند و کمی رنگ و تردی اضافی به سالاد، ساندویچ یا کاسه غلات می دهند! چغندر خام برای ترشی نیز عالی عمل می کند و سرو کردن آنها به صورت خام به این معنی است که هیچ یک از مواد مغذی محلول در آب را هنگام جوشاندن از دست نمی دهند.

 کاشت لبو در باغچه:

آموزش کاشت چغندر در خانه:

  1. چغندر کجا باید کاشته شود؟

یک موقعیت باز و آفتابی را انتخاب کنید. برخی از سایه های اواخر بعد از ظهر یا صبح زود مشکلی ندارد.

  1. لبو یا چغندر به چه خاکی نیاز دارد؟

خاک باید دارای زهکشی خوب، حاصلخیز، لومی و با کمپوست و نیتروژن فراوان اصلاح شود تا محصول موفقی داشته باشد.

فسفر یا پتاسیم را نیز کم نکنید – این مواد مغذی گیاهی برای رشد سالم ریشه حیاتی هستند. در واقع، چغندر به مقدار زیادی پتاسیم علاقه دارد!

  1. pH خاک برای کاشت چغندر چگونه باشد؟

سطح pH خنثی بین 6.5 تا 7.5 را هدف قرار دهید، جایی که به خوبی در وسط بین بازی و اسیدی باشد.

  1.  دمای مورد نیاز برای کاشت لبو یا چغندر چه باشد؟

چغندرها محصولاتی هستند که هوای خنک دارند و به ویژه در دمای ملایم حدود 60 درجه فارنهایت – معمولی در بهار یا پاییز – شکوفا می شوند و شکوفا می شوند.

از آنجایی که آنها می توانند یخبندان های سبک (28 تا 32 درجه فارنهایت) را تحمل کنند، ممکن است در مناطقی که از زمستان های سخت رنج نمی برند، زمستان گذرانی کنند، یا می توانند در یک محیط سرد رشد کنند.

در مناطقی که زمستان های سختی دارند، از کاشت آن ها در خارج از منزل در اوایل بهار یا خیلی دیر در پاییز خودداری کنید.

  1. نکات مهم درباره کشت چغندر یا لبو در خانه یا باغ؟

این سبزیجات، همراه با هویج و اسفناج زمانی که مستقیماً بذر داده شوند (یعنی مستقیماً در فضای باغ کاشته شوند) بهترین عملکرد را دارند.

در برخی موارد، نشاء کاری موثر شناخته شده است. اگر ظروف عمیق باشند و اگر نهال ها کوچک باشند بهترین کار را انجام می دهد. در ادامه این مقاله به برخی نکات نشاء کاری خواهیم پرداخت.

زمان کاشت چغندر و لبو:

کاشت چغندر در گلدان

چغندرها محصولات فصلی با رشد سریع و خنک هستند که برداشت آنها ساده است. برای کاشت بذر چغندر تا آخرین یخبندان صبر کنید و در اوایل بهار بکارید. اگرچه چغندر مستعد ابتلا به کرم‌های سیمی، حشره‌های ریشه‌دار و کرم‌های مخصوص خود است، چغندر معمولاً مقاوم است، می‌تواند در آب و هوای خنک‌تر و سایه جزئی مقاومت کند و همچنان در پاییز قابل برداشت است.

نحوه کاشت چغندر:

چغندر از محصولات ریشه ای است که به راحتی کاشته می شود و سریع رشد می کند. در زیر چند مرحله برای شروع کاشت چغندر آورده شده است:

  1. دانه های چغندر خود را خیس کنید. چغندر فرآیند جوانه زنی کندی دارد، بنابراین خیساندن آن ها در طول شب قبل از کاشت می تواند به نرم شدن پوسته سخت آن کمک کند.
  2. از خاک کمی اسیدی استفاده کنید. چغندر را در زمین با pH خاک بین 6.0 تا 7.5 بکارید. اگر در بالا بردن سطح pH خاک خود مشکل دارید، کمپوست یا کود گیاهخوار را اضافه کنید.
  3. بذر چغندر بکارید. بذرها را مستقیماً در خاک باغچه بکارید. شما می توانید این کار را با “حفر” یک گودال کم عمق به عمق یک نوک انگشت انجام دهید. چغندر نباید بیش از حد شلوغ باشد، بنابراین دانه ها را با فاصله حدود سه تا چهار اینچ از هم قرار دهید.

گیاه همراه چغندر یا لبو چه چیزی باشد؟

کاشت انواع محصولات مختلف با هم می تواند رشد و کیفیت گیاه و سبزیجات شما را افزایش دهد. در حالی که شما نباید چغندر خود را در نزدیکی لوبیا قطبی یا خردل مزرعه بکارید، چند همراه خوب چغندر عبارتند از پیاز، لوبیا، بذر کاهو و بذر کلم پیچ سفید یا گل کلم و خانواده آن. تربچه ها همچنین می توانند مفید باشند، زیرا هنگام رشد و برداشت، خاک سست ایجاد می کنند، و چغندر زمانی که خاک تراکم کمتری دارد، بهتر رشد می کند.

مراقب فصل های خود باشید چغندرهایی که در پاییز (حدود دو ماه قبل از اولین یخبندان مورد انتظار) کاشته می شوند نسبت به چغندر بهاره دارای رنگ قوی تر و محتوای قند بیشتری هستند.

چگونه از چغندر مراقبت کنیم؟

کاشت لبو در خانه

رشد و مراقبت چغندر فقط به کمی نگهداری نیاز دارد تا به طور مداوم برداشت های فراوان چغندر تولید شود.

گیاهان چغندر باید به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار گیرند. آنها ممکن است در دماهای سردتر و نقاط نیمه سایه خوب عمل کنند، اما چغندر همچنان نور خورشید خود را دوست دارد. اطمینان حاصل کنید که چغندر در منطقه ای از باغ شما کاشته می شود که به اندازه کافی آفتاب کامل داشته باشد.

زمین را مرطوب نگه دارید. هنگام جوانه زدن بذر چغندر نیز باید به رطوبت خاک خود توجه کنید. برای حفظ رطوبت خاک و رشد چغندر، در صورت لزوم آبیاری کنید، و به گیاهان خود مالچ یا مواد آلی اضافه کنید تا خاک غنی از مواد مغذی و گرمای بیش از حد در ماه های تابستان حفظ شود.

آفات را بررسی کنید. کرم برگدار چغندر، کرم طوقه بر، شب پره گاما، لیتا یا بید چغندر، مگس چغندر و خال سیاه از آفات چغندر هستند. موانع و تله ها می توانند به دور نگه داشتن بیشتر پستانداران کمک کنند، در حالی که کاشت همراه یا استفاده از آفت کش ها می تواند از اکثر آفات حشرات مراقبت کند.

نحوه برداشت چغندر:

هنگام برداشت چغندر، برای لطیف ترین چغندرها، گوی ها باید حدود یک تا دو اینچ قطر داشته باشند. “شانه” چغندر باید کمی از بالای خاک بیرون بزند. از چیدن چغندر با لکه های نرم یا پوست شل خودداری کنید.

هر چه بیشتر برای برداشت چغندر صبر کنید، سخت تر و فیبری تر می شوند. در حالی که چغندرهای بزرگتر هنوز خوراکی هستند، باید به جای مصرف خام، آب پز یا بخارپز شوند. هنگامی که سبزی چغندر به حدود شش اینچ رسید، می توانید آنها را برای سالاد یا پخت و پز برداشت کنید.

برای آگاهی از قیمت بهترین بذر هندوانه صادراتی و خرید این بذر کلیک کنید.

برای آگاهی از قیمت بذر خیار فضای باز کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن