نگهداری از دیفن باخیا

دیفن باخیا با تلفظ (deef-en-BOK-ee-uh) یک گیاه آپارتمانی گرمسیری عالی است. تحمل سایه، آنها را به گیاه خوبی برای شروع یادگیری اصول مراقبت از گیاهان آپارتمانی تبدیل می کند.

در این مقاله، نکات مراقبتی در مورد مراقبت از دیفن ‌باخیا در داخل خانه را به همراه پاسخ به برخی از رایج‌ترین سؤالات در مورد آن را توضیح می دهیم:

  • گیاهان دیفن باخیا برای گربه ها، سگ ها و کودکان چقدر سمی هستند؟
  • نحوه تکثیر دیفن باخیا
  • وقتی گیاهان خیلی بلند می شوند چه باید کرد؟
  • علت زرد شدن برگهای دیفن باخیا
  • نگهداری از دیفن باخیا
  • انواع دیفن باخیا

نگهداری از دیفن باخیا در منزل

نام گیاه شناسی: Dieffenbachia – (deef-en-BOK-ee-uh)

نام (ها): عصای گنگ

خانواده و خاستگاه: Araceae – مناطق استوایی، آمریکای جنوبی، مکزیک، هند غربی از جنوب تا آرژانتین

قابلیت رشد: رشد آسان

منطقه رشد: مناطق سختی USDA 10-12

اندازه: انواع کوچک 12 تا 24 اینچ | گونه های بلند تا 6 اینچ قد (هر اینچ 2.5 سانتی متر)

نور: نور متوسط تا زیاد (پنجره روشن شرقی یا جنوبی)

دما: 70-80 درجه فارنهایت – آسیب کمتر از 50 درجه فارنهایت رخ می دهد، رطوبت را دوست دارد.

خاک: دیفن باخیا را در خاک گیاهان آپارتمانی یا DIY دو قسمت پیت ماس و 1 قسمت پرلیت بکارید.

آب: محیط گلدان را مرطوب نگه دارید، می تواند کمی خشک شدن خاک را تحمل کند.

کود: هر 6 هفته تا 2 ماه یک بار از کود مایع گیاه آپارتمانی با قدرت 1/2 استفاده کنید.

آفات و بیماری ها: شپشک، کنه عنکبوتی

تکثیر: برش نوک یا بخش های ساقه

سمیت: دیفن باخیا سمی و سمی است، باعث تورم گلو، تحریک پوست و غیره می شود.

نظافت: برگ ها را هر ماه با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا گرد و غبار پاک شود.

موارد استفاده: قراردادن روی میز، از انواع بزرگ به عنوان گیاه کف استفاده می شود.

 

چرا دیفن باخیا را “عصای خنگ” می نامند؟

در طول سال‌ها، گیاه دیفن‌باخیا به عنوان زبان مادرشوهر نیز شناخته می‌شود (نام رایجی که برای Sansevieria یا گیاه مار استفاده می‌شود) به شیره سمی با کریستال‌های اگزالات کلسیم اشاره دارد که زبان و گلو را ملتهب می‌کند و باعث از دست دادن موقت می‌شود. گزارش شده است که به بردگان به عنوان نوعی مجازات “عصای گنگ” داده می شد.

نام “دیفن باخیا” از کجا آمده است؟

نام دیفن‌باخیا توسط هاینریش ویلهلم شات، مدیر باغ‌های گیاه‌شناسی در وین، به افتخار باغبان اصلی جوزف دیفن باخ (۱۷۹۶–۱۸۶۳) به این جنس داده شد. شات یک گیاه شناس بود که به خاطر کار گسترده اش روی آرویدها (خانواده: Araceae) شهرت داشت.

گیاه علفی چند ساله دیفن باخیا از جنگل های بارانی مناطق گرمسیری دنیای جدید مکزیک تا آرژانتین و هند غربی سرچشمه می گیرد. این گیاه دارای برگ های ساده متناوب با لکه های سفید یا لکه های متصل به ساقه های مستقیم است.

آیا دیفن باخیا سمی است؟

این سوالی است که بسیاری می پرسند. بله، سمی و سمی است و باعث تورم گلو و تحریک پوست و غیره می شود.

 آیا دیفن باخیا گل می دهد؟

گیاه دیفن باخیا گل می دهد و هیچ بو یا عطر واقعی ندارد. گلها (گل آذین) شبیه گلهای سوسن یا Monstera deliciosa هستند.

گل دیفن باخیا:

نگهداری دیفن باخیا

پس از گلدهی، مرکز ساقه “می میرد” اما شاخه های کناری معمولاً تشکیل می شوند و گیاه به رشد خود ادامه می دهد. با بالغ شدن شاخه های جانبی می توان آنها را جدا کرد، تکثیر کرد و برای تولید گیاهان جدید کاشت.

دیفن باخیا گیاهی مقاوم است و اگر به درستی از آن مراقبت شود، طول عمر بالایی به شما خواهد داد. از نظر سختی و الزامات آن، یکی از ساده ترین گیاهان آپارتمانی است که تا به حال از مراقبت و نگهداری از آن لذت خواهید برد. بدون توجه به ماه یا فصل رشد می کند.

دیفن باخیا چقدر بزرگ می شود؟

پاسخ به تنوع واریته بستگی دارد.

گونه های بزرگتر مانند Dieffenbachia amoena 4 تا 5 اینچ پا رشد می کنند و به راحتی می توانند 48 اینچ عرض داشته باشند. این امر مستلزم کاشت گیاه در گلدان های بزرگتر (14 اینچ یا بیشتر) است تا گیاه خیلی سنگین نشود.

گونه‌های کوچک‌تر تقریباً کوتوله دیفن‌باخیا مانند «Compacta» همانطور که از نام آن پیداست، در زمان بلوغ تنها به 24 تا 28 اینچ رشد می‌کنند.

تنها تفاوت این است که واریته های کوچکتر دیفن باخیا تمایل به مکیدن شدید دارند و یک گیاه بسیار بوته ای تولید می کنند. آنها همچنین دارای لکه های طبیعی تری از رنگ های سفید یا زرد موجود در برگ ها هستند.

برخی از انواع دیفن باخیای کوچک عبارتند از:

  • دیفن باخیا کاملیا
  • دیفن باخیا کامپکتا
  • دیفن باخیا دلیله
  • دیفن باخیا اگزوتیکا
  • دیفن باخیا اسپارکلز
  • دیفن باخیا تیکی

 

مراقبت از دیفن باخیا برای انواع بزرگ و کوچک یکسان است.

مراقبت و نگهداری از دیفن باخیا در منزل:

دیفن باخیا به چه مقدار نور نیاز دارد؟

نگهداری از دیفن باخیا در منزل

دیفن باخیا در یک مکان نیمه آفتابی تا سایه به خوبی عمل می کند. در مورد شرایط نور، نیازی به نور خورشید زیاد نیست. با این حال، این گیاه در شرایط نور روشن رشد می کند. دمبک ها وقتی زیر نورهای مصنوعی گیاه رشد می کنند خوب عمل می کنند. نور روشن باعث می شود که رشد و رنگ شاداب معمولی تیره دیفن باخیا کدر شود.

دیفن باخیا می تواند در فضای باز با شرایط نوری که شامل نور خورشید زیاد است رشد کند، اما نیاز به محافظت در برابر باد و آفتاب گرم ظهر تابستان دارد.

آفتاب بیش از حد برگ ها را می سوزاند، اما سایه زیاد روی گونه های سفید و زرد باعث بد رنگ شدن آنها می شود.

 

بهترین دما برای گیاهان دیفن باخیا چیست؟

دیفن باخیا به عنوان یک گیاه آپارتمانی خوب عمل می کند و با متوسط دمای اتاق در طول سال 65 تا 75 درجه فارنهایت رشد می کند. دیفن باخیا دمای پایین را تحمل نمی کند.

چنانچه دما زیر 60 درجه فارنهایت باشد و رشد شروع به کند شدن می کند. برخی از واریته‌ها زمانی که دما به زیر 55 درجه فارنهایت می‌رسد، آسیب سرما را نشان می‌دهند. در واقع، دمای بالا و نور شدید می تواند دیفن باخیا را ضعیف و بیمار کند.

گیاهان دیفن باخیا را چند بار آبیاری می کنید؟

در مورد آبیاری، توصیه می کنیم گیاهان خود را به طور کامل آبیاری کنید و اجازه دهید مخلوط گلدان بین دو آبیاری کاملاً به خشکی نزدیک شود.

آبیاری دیفن باخیا در داخل خانه تا حدودی نوعی هنر است. برنامه دقیقی وجود ندارد. شما باید مکان، زمان سال، نوع خاک، روشنایی و رطوبت را در نظر بگیرید، هر چند وقت یکبار باید هر گیاه آپارتمانی را آبیاری کنید.

گیاهان اغلب در فصل تابستان به آب بیشتری و در فصل زمستان به آب کمتری نیاز دارند. چرخه رشد این گیاه از اسفند ماه شروع و در مهرماه به پایان می رسد.

مراقبت از دیفن باخیا در خانه

آب بیش از حد (آبیاری بیش از حد) ممکن است ریشه های گوشتی را غرق کند یا باعث رشد ضعیف و نرم شدن ساقه ها شود. مطمئن شوید که گلدان دارای سوراخ های زهکشی است.

چگونه دیفن باخیا را بارور کنیم؟

ساده ترین راه برای کود دهی دیفن باخیا این است که هر بار که به گیاهان آبیاری می کنید کمی غذای گیاهی مایع اضافه کنید. در طول ماه های زمستان از غذای گیاهی استفاده نکنید و فقط از آب استفاده کنید.

هنگام آبیاری از یک کود مایع محلول در آب متعادل برای گیاهان آپارتمانی با قدرت ½ استفاده کنید. هنگام کاشت مجدد یا نشاء، مقدار کمی کود جامد با زمان آزادسازی به خاک اضافه کنید. همیشه از نرخ های کود توصیه شده ای که در بسته بندی کود ذکر شده، پیروی کنید.

بهترین خاک برای رشد گیاهان دیفن باخیا چیست؟

مخلوط گلدانی که در مراقبت از بنفشه آفریقایی استفاده می شود خوب است.

شما اغلب توصیه هایی مانند:

  1. یک قسمت لوم همه منظوره
  2. یک قسمت پیت ماس
  3. یک قسمت ماسه، پرلیت یا ورمیکولیت.

کاشت دیفن باخیا در فضای باز در یک پاسیو سایه باز، با مخلوط گلدان فوق ممکن است به خوبی کار کند.

هنگامی که در داخل خانه به عنوان یک گیاه آپارتمانی رشد می کند، یک خاک گلدان گیاه آپارتمانی بخرید یا خودتان با دو قسمت پیت ماس و 1 قسمت پرلیت درست کنید. آن را ساده نگه دارید.

نکاتی در مورد گلدان: هنگام جابجایی در گلدان، فصل بهار درست قبل از شروع فصل رشد بهتر است. بیش از حد آب ندهید و مطمئن شوید که گلدان دارای سوراخ های زهکشی است!

هرس و نظافت دیفن باخیا:

نیازی نیست بپرسید “چه زمانی دیفن باخیای خود را هرس کنید” زیرا نیازی به نظافت یا هرس ندارد! برگ‌های قدیمی‌تر زرد می‌شوند و نیاز به برداشتن دارند، اما به غیر از آن “نظافت” کمی لازم است.

نحوه تکثیر دیفن باخیا:

تکثیر دیفن باخیا

تکثیر گیاهان از گیاه اصلی یک راه ساده برای افزایش مجموعه آنها می دهد. اگر گیاه شما بیش از حد بلند شده است، چرا سعی نکنید دیفن باخیا خود را تکثیر کنید؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که در مراقبت از دیفن باخیا پرسیده می شود:

علت زرد شدن برگهای دیفن باخیا:

زرد شدن برگ ها و نوک قهوه ای دیفن باخیا با احتمالات متعددی همراه است. اگر گیاه شما سالم است و یک یا دو برگ زرد دیفن‌باخیا یا نوک قهوه‌ای روی برگ‌ها در طول سال ظاهر می‌شود، به احتمال زیاد یک برگ قدیمی است.

برگهای پایینی مسن تر روی دیفن باخیا به طور طبیعی پس از رسیدن به سن یک سالگی می میرند. اگر گیاه بیش از گهگاهی از بین رفتن برگ را تجربه کند، ممکن است مشکل جدی تری ظاهر شود.

علت زرد شدن برگهای دیفن باخیا

زرد شدن و ریزش گسترده برگهای دیفن باخیا از جمله:

  • برگ های پیچ خورده
  • نوک قهوه ای روی برگ ها
  • نوک برگ در حال برگشت
  • گیاهان پوسیده، پژمرده و شاخ و برگ سفید شده
  • رشد جدید ضعیف

آبیاری بیش از حد معمولا باعث این شرایط می شود. برای کمک به بهبودی گیاه، این مراحل را دنبال کنید.

  1. گیاه را از گلدان خارج کنید.
  2. مطمئن شوید که سوراخ های زهکشی مسدود نشده اند.
  3. ریشه ها را از نظر سلامتی بررسی کنید.
  4. ریشه ها باید سفید و عاری از هرگونه بیماری یا پوسیدگی باشند.
  5. هر گونه ریشه آسیب دیده را بردارید.
  6. دیفن باخیا را در خاک مناسب بکارید.
  7. اگر سیستم ریشه خوب به نظر می رسد و فقط چند ریشه نیاز به برداشتن دارند، گیاه را به گلدان برگردانید، در صورت نیاز خاک جدید اضافه کنید.
  8. تمام برگ های بد یا آسیب دیده را بردارید.
  9. گیاه را در مکانی با تهویه مناسب قرار دهید.

 

باکتری دیفن باخیا:

دیفن باخیا گیاهی سخت است که یکی از نقاط ضعف آن باکتری (Erwinia) است. این گیاه دارای مفاصل پوسیده برگ است که پس از آلوده شدن در سراسر آن پخش می شود. پوسیدگی نیز می تواند روی ساقه شروع شود.

پس از آلوده شدن، کار بسیار کمی برای نجات گیاه می توانید انجام دهید. گلدان ها را می توان مجددا استفاده کرد، اما اقدامات مناسب را برای ضدعفونی کردن آن قبل از استفاده مجدد انجام دهید.

چه چیزی باعث می شود دیفن باخیا لکه های قهوه ای روی برگ ها داشته باشد؟

دیفن باخیا رطوبت را دوست دارد و دمای خنک را دوست ندارد. هنگامی که گیاهان دچار سرمای ناگهانی و رطوبت بیش از حد می شوند، یک بیماری قارچی به نام آنتراکنوز ایجاد می شود. برگها دارای لکه های سیاه یا قهوه ای تیره در مرکز و حاشیه های تیره و باریک خواهند بود. نوک یا حاشیه برگ ها قهوه ای می شوند و از بین می روند.

  1. این برگ های آلوده به قارچ را بردارید و از بین ببرید.
  2. گیاهان را در سمت خشک نگه دارید.
  3. گیاهان را در مکانی با تهویه مناسب نگهداری کنید.
  4. گیاهان سالم را با قارچ کش (روغن چریش) اسپری کنید تا از گسترش بیماری جلوگیری کنید.
  5. در ماه های زمستان گیاهان در مرحله رشد فعال نیستند و نیاز به آب و کود کمتر است. برگ‌های گونه‌های دیفن‌باخیا با طرح سفید می‌توانند لکه‌های قهوه‌ای خشک را در طول زمستان نشان دهند که ناشی از خشک ماندن بیش از حد مخلوط گلدان یا کود زیاد است. در طول ماه های زمستان – اجازه ندهید مخلوط گلدان کاملا خشک شود و کود ندهید!

 

چرا ساقه ها و ریشه ها در دیفن باخیای من پوسیده می شوند؟

هنگامی که ساقه و ریشه گیاه در پایه نرم و لطیف می شود، به آن پوسیدگی ساقه و پوسیدگی ریشه می گویند. این یک بیماری قارچی (Fusarium) است که توسط چندین بیماری ایجاد می شود:

  • رطوبت بیش از حد
  • آبیاری بیش از حد
  • دما خیلی بالا
  • دمای خیلی پایین

برای نجات گیاه دیفن باخیا مراحل زیر را انجام دهید:

  • گیاه را از گلدان خارج کنید.
  • تمام خاک را بردارید.
  • تمام مناطق آلوده شامل برگ ها، ریشه ها و ساقه ها را حذف کنید.
  • تمام زخم ها را با قارچ کش درمان کنید.
  • کشت مجدد در خاک تازه و گلدان جدید (توصیه می شود).
  • قبل از آبیاری مجدد اجازه دهید مخلوط خاک به خوبی خشک شود.
  • گیاه را در شرایط رشد مناسب نگه دارید.

نشانه های پوسیدگی ساقه از بالا به پایین در دیفن باخیا:

  • برگ های پیچ خورده
  • شاخ و برگ تغییر رنگ داده
  • شاخ و برگ نرم
  • برگ هایی با لبه های قهوه ای
  • این “هشدارهای گیاهی” ناشی از بادهای سرد و دمای سرد است.

برای مبارزه با پوسیدگی ساقه از بالا به پایین مراحل زیر را انجام دهید:

  • تمام مناطق آلوده را بردارید.
  • تمام زخم ها را با قارچ کش درمان کنید.
  • گیاه را به مکان گرم تری منتقل کنید.

توجه: این لکه ها توسط باکتری ایجاد نمی شوند و در هنگام آلوده شدن در مقایسه با لکه های پوسیده و بدبو، پژمرده به نظر می رسند.

نحوه کنترل حشرات، کنه های عنکبوتی و شته ها در دیفن باخیا:

  • شرایط داخلی گرم و خشک در طول ماه های زمستان مکان مناسبی را برای آفات ایجاد می کند تا در قسمت زیرین برگ ها ایجاد شوند و از آنها تغذیه کنند.
  • در هر زمان از سال، آفت‌های پنبه‌ای و چسبناک، شپشک‌ها به‌صورت دسته‌ای در بغل برگ‌ها و روی ساقه‌ها پنهان می‌شوند، حتی به سمت ناحیه ریشه می‌روند. آنها همچنین از تغذیه دیفن باخیای شما لذت می برند.

برای کنترل این آفات در دیفن باخیا:

  • گیاهان خود را هر هفته بررسی کنید، تا جایی که برگ به ساقه می رسد.
  • سر و پایین برگ ها را تمیز و پاک کنید.
  • از اسپری های طراحی شده برای کنترل آفات حشرات مانند مالاتیون یا روغن ارگانیک چریش برای شپشک، کنه عنکبوتی، شته (کنترل خانگی) و سایر آفات استفاده کنید.

محبوب ترین انواع دیفن باخیا کدامند؟

انواع دیفن باخیا

دیفن باخیا – برای چندین دهه رشد کرده و به عنوان یک گیاه آپارتمانی در دسترس بوده است. در طول آن زمان، انواع مختلفی آمده و رفته است. گونه های موجود بر اساس اندازه خود به دو گروه تقسیم می شوند. گیاهان بزرگ و انتخاب های کوچکتر یا “رومیزی”.

دیفن باخیای بزرگ، گیاهان کف:

اگر املاک و مستغلات یا در فضای باز یک پاسیو سرپوشیده دارید، این گونه های بزرگ نمونه های منحصر به فرد قابل توجهی را در داخل خانه ایجاد می کنند. ارتفاع گیاهان در صورت مجاز به 4 تا 5 فوت می رسد. با این حال، در داخل خانه، گیاهی با ارتفاع 30 تا 42 اینچ معمول است.

 

محبوب ترین گونه های بزرگ عبارتند از:

دیفن باخیا آموئنا از محبوبیت زیادی برخوردار است. محبوب ترین یا شناخته شده ترین گونه ثبت شده “Tropic Snow” PP 2869 است.

دیفن باخیاهای کوچک یا گیاهان رومیزی:

بسیاری از انواع کوچکتر در بازار موجود است و بسیاری از آنها از ریز برش های کشت بافت تولید می شوند. اکثر این گونه های کوچک به شدت مکش می کنند و رشد جدید زیادی تولید می کنند. در زیر چندین گونه شناخته شده وجود دارد که در اندازه های 18 تا 30 اینچ رشد می کنند.

  • گیاهانی که به خوبی رشد کرده اند، ساقه های تنومندی دارند که کاملاً توسط پایه دمبرگ های برگ در جایی که به هم می چسبند پنهان شده اند، اما در زیر، جایی که برگ های پایینی پیرتر افتاده اند، نمایان است.
  • Dieffenbachia Alix دیفن با برگهای رنگارنگ سفید و سبز اما کوچکتر است.
  • Dieffenbachia Camille  پرورش دهنده بوته ای با ارتفاع 20 اینچ، برگ های سفید مایل به کرم با نوار وسط سبز و حاشیه
  • Dieffenbachia Camouflage  یک جهش گیاهی با مشخصه برگ های بزرگ با الگوی تنوع منحصر به فرد و جذاب است. گیاهانی که آزادانه، پر، متراکم و با رشد قائم و عادت به رشد قوس دار بیرونی دارند.
  • Dieffenbachia Compacta – مانند “Camille” که به ارتفاع 22 اینچ با لکه های سبز رشد می کند.
  • Dieffenbachia Nelly کوچک، به خوبی منشعب، با رشد آهسته فشرده با برگ های جدید با رنگ های کرم و برگ سبز. اغلب در باغچه ها یا گلدان های کوچک 6 اینچی استفاده می شود.
  • Dieffenbachia Panther گیاهی با رشد سریع، برگ‌های بزرگ و سبز تیره با رگه‌های نقره‌ای پهن که در قسمت میانی تیغه حک شده است. “لکه های” تصادفی سبز روشن تر، تیغه برگ را تزئین می کنند. طول برگ ها به 24 اینچ و عرض 10 اینچ می رسد.
  • Dieffenbachia Parachute گیاهی با اندازه متوسط، برگ های جدید رنگی سفید خامه ای را نشان می دهند که در بالای شاخ و برگ سبز تیره قرار دارد. سبز زیبا با برگهای خالدار زرد.
  • Dieffenbachia Perfection گونه ای مانند “Compacta” با رنگ های کرم و سبز و برگ های بزرگتر.
  • Dieffenbachia Rudolph Roehrs یک گیاه کلاسیک دارای برگ های جدید طلایی-سبز با لکه های سفید، لبه های برگ سبز تیره و رگ میانی است.
  • Dieffenbachia Splash  یک پرورش دهنده راست قامت و سریع با عادت خوب شاخه زدن.
  •  Dieffenbachia Star Bright برگ های جدید حاشیه های سبز تیره روی شاخ و برگ های کرم مایل به سفید با لکه های سبز تیره دارند. برگ‌های باریک و بلند، بر خلاف سایر گونه‌های دیفن باخیا موجود در بازار.
  • Dieffenbachia Sterling  گیاهان فشرده و با شاخه های خوب با میانگین 4 تا 8 شاخه پایه در هر بوته. رشد جدید دارای برگ های سبز بسیار عمیق است که با نوار میانی سفید برجسته که از پایه برگ تا نوک برگ گسترش یافته است، یک الگوی استخوان شاهی ایجاد می کند.
  • Dieffenbachia Tiki(منقضی شده) – حاشیه های سبز تیره روی لبه برگ با رنگ سبز روشن محو شده تا تیره با لکه های سفید روشن.
  • Dieffenbachia Triumph برگهای سفید مایل به کرم با حاشیه سبز و قالب صورتی در پایه دمبرگ. تا 22 اینچ رشد می کند.
  • Dieffenbachia Tropic Marianne با عادت شاخه ای متراکم راست مشخص می شود و برگ های جدید برگ های مستطیلی سبز مایل به زرد هستند که با سبز حاشیه دارند.
  • Dieffenbachia Wilson’s Delight برگهای سبز جامد بزرگ با رگبرگ میانی سفید.

بهترین کاربردهای گیاه دیفن باخیا چیست؟

واریته های بزرگتر دیفن باخیا، گیاهان کف بسیار خوبی را ایجاد می کنند. اطمینان حاصل کنید که آنها را در مکان هایی قرار دهید که رفت و آمد افراد کم است تا از آسیب دیدن برگ های جدید جلوگیری شود. همچنین گیاهان بزرگ در صورت سنگین شدن یا خشک شدن می توانند سرنگون شوند.

گونه های کوچکتر که به ارتفاع 24 تا 30 اینچ می رسند نیز می توانند به عنوان گیاهان کف عمل کنند. برخی دیگر می توانند به عنوان نمونه های تکی در یک گلدان تزئینی جذاب روی میز، موارد فوق العاده ای ایجاد کنند.

گونه های کوچکتر دیفن باخیا، گیاهان حمام خوبی را با رطوبت بالایی که در حمام یافت می شود، می سازند.

مراقبت از دیفن باخیا:

برای داشتن بهترین ظاهر، گیاهان پررونق دیفن باخیا باید شکلی بوته ای با قاب فشرده، رشد جدید، برگ های پر و براق و ظاهری سالم و شاداب داشته باشند. حتی با وجود جنبه منفی، دیفن باخیا یک افزودنی فوق العاده برای استفاده در داخل خانه است و ظاهری استوایی واقعی را به هر فضای داخلی می بخشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن