بهترین گلهای آپارتمانی

بهترین گلهای آپارتمانی کدامند؟

چه گلهایی را می توانم در آپارتمانم پرورش دهم؟ در اینجا ما لیستی از ساده ترین گل های آپارتمانی، گیاهان آپارتمان مقاوم به کم نوری، گیاهان آپارتمانی لوکس و با دوام ترین گیاهان آپارتمانی برای رشد در آپارتمان شما را آماده کرده ایم. با توجه به بودجه، شرایط خانه و آپارتمان خود و علاقه مندیتان به گل و گیاهان آپارتمانی میتوانید چند نوع از این گلها و گیاهان زیبا را در خانه خود داشته باشید. در ادامه همچنین عکس انواع گل آپارتمانی با اسم را مشاهده خواهید کرد.

5 گیاه آپارتمانی پرفروش که معمولا همه دوست دارند:

  1. سوسن صلح
  2. بنفشه آفریقایی
  3. گل همیشه بهار
  4. بگونیا
  5. کاکتوس

7 گیاه آپارتمانی گلدار با مراقبت آسان

  1. بنفشه آفریقایی
  2. بگونیا
  3. گل آناناسی Bromeliad
  4. گیاه شنیل (Acalypha hispida)
  5. کاکتوس کریسمس (Schlumbergera x buckleyi)
  6. گل خورشیدی Clivia or Kaffir Lily (Clivia Miniata)
  7. کالانکوئه (Kalanchoe blossfeldiana) 

بهترین گل های آپارتمانی مقاوم کدامند؟

عکس انواع گل آپارتمانی با اسم

تمامی گلهای آپارتمانی با عکس در ادامه آورده شده اند که به راحتی میتوانید انتخاب کنید کدام یک را بیشتر دوست خواهید داشت.

1. پوتوس – Epipremnum Aureum

بهترین گلهای آپارتمانی
گل آپارتمانی پوتوس

این گل آپارتمانی بسیار سبز و زیبا برای افزودن رنگهای پر جنب و جوش در آپارتمان شما ایده آل است. آنها برای آویزان کردن از سبدها یا به عنوان یک گیاه رونده عالی هستند. بعلاوه ویژگی‌های تصفیه‌کنندگی آن‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهد تا سمومی مانند فرمالدئید را که اغلب در اقلام معمولی خانگی مانند فرش و قالیچه‌ها یافت می‌شود، جذب و از بین ببرند. آنها می توانند در شرایط نوری مختلف زنده بمانند، اما لطفا توجه داشته باشید که نور کم ممکن است تنوع برگ ها را کاهش دهد. 

2. سانسوریا – Sansevieria Trifasciata

بهترین گلهای آپارتمانی
گیاه آپارتمانی مقاوم سانسوریا

گیاهان سانسوریا از متحمل ترین گیاهان موجود در جهان هستند. سانسوریا یکی از بهترین گلهای آپارتمانی لوکس می باشد. آنها می توانند هفته ها بی توجهی را بدون از دست دادن شکل و ظاهر تازه خود تحمل کنند. گیاهان سانسوریا برای محیطهای آپارتمانی و دفاتر کار عالی هستند زیرا می توانند در محیط هایی با نور و آب بسیار کم رشد کنند. مزایای اضافه شده شامل توانایی آنها برای کمک به تصفیه هوا با حذف سمومی مانند فرمالدئید و بنزن است. میتوان گفت این گل از نمونه گیاهان آپارتمانی کم نور است. مقاله ی نگهداری از سانسوریا را مطالعه کنید.

3. زاموفیلیا- ZZ Plant – Zamioculcas Zamiifolia

بهترین گلهای آپارتمانی سایه دوست
گیاه آپارتمانی مقاوم زاموفیلیا

گیاهان زاموفیلیا بومی زنگبار، کشوری واقع در شرق آفریقا هستند و برخی به عنوان “گیاه خانگی آینده” آن را در نظر می گیرند. این یکی از کم نورترین گیاهان موجود است، فقط باید سه بار در ماه آبیاری شود و به ندرت آفات را جذب می کند. 

4. برگ عبایی – Aspidistra Elatior

بهترین گل های آپارتمانی
گل آپارتمانی برگ عبایی

گیاهان برگ عبایی دارای برگ سبز تیره هستند و می توانند زیبایی بصری چشمگیری را به هر گوشه تاریکی اضافه کنند. آنها همچنین میل به نور کم دارند و با آب بسیار کم و خاک ضعیف می توانند زنده بمانند.

5. کاکتوس

بهترین گلهای آپارتمانی زیبا
گیاه آپارتمانی مقاوم کاکتوس

 کاکتوس ها دارای تنوع زیادی هستند. کاکتوس ها در انواع شکل ها و اندازه های عجیب و غریب و شگفت انگیز موجود هستند. این گیاهان به راحتی می توانند در بیابان زنده بمانند، بنابراین اگر پنجره ای در دسترس دارید، احتمالاً آپارتمان شما محیطی به همان اندازه مجهز خواهد بود تا همه چیزهایی را که این گیاهان برای رشد نیاز دارند فراهم کند.

برای خرید بذر خربزه اینجا کلیک کنید.

6. ساکولنت ها

بهترین گلهای آپارتمانی زیبا
ساکولنتها – گیاهان آپارتمانی مقاوم

چه کسی ساکولنت ها را دوست ندارد؟ طی چند سال گذشته، شاهد رونق محبوبیت این گیاه بوده‌ایم که احتمالاً می‌توان آن را به ظاهر زیبا و بی‌سر و صدایشان نسبت داد (تقریباً نابود نشدنی هستند). تنها چیزی که برای ادامه دادن این گیاهان آپارتمانی کم نور نیاز دارید این است که هر ماه یک بار کمی نور خورشید و آب داشته باشید.

7. گیاه عنکبوتی – Chlorophytum Comosum

بهترین گلهای آپارتمانی رونده
گیاه آپارتمانی عنکبوتی

گیاهان عنکبوتی دوباره در رده گیاهان آپارتمانی کم نور قرار می گیرند، آنها همچنین با ارسال شاخه های بیرونی خود تکثیر می شوند. بنابراین اگر فراوانی چیزی است که به دنبال آن هستید، به دنبال آن نباشید. گیاهان عنکبوتی زمانی که ریشه‌هایشان شلوغ است، خوب عمل می‌کنند، و آنها را به همراهی عالی برای هر آپارتمانی تبدیل می‌کند.

8. بامبو

بهترین گلهای آپارتمانی زیبا
گل آپارتمانی زیبای بامبو

بامبو برای زنده ماندن فقط به آب و سایه نیاز دارد و علاوه بر ظاهر زیبا، بامبو برای ایجاد یک محیط زندگی مثبت نیز در نظر گرفته شده است. بامبو یک نمونه زنده از عناصر فنگ شویی آب، چوب و خاک در نظر گرفته می شود و مطابق با شیوه های فنگ شویی، اگر بامبو خود را در گلدان صحیح قرار دهید، می تواند آتش و فلز را برای تکمیل تعادل بین پنج عنصر معرفی کند.

برای آگاهی از قیمت و خرید بذر هندوانه سیاه کلیک کنید.

9. فیکوس – Ficus benjamina

بهترین گلهای آپارتمانی مقاوم
گیاه آپارتمانی زیبای فیکوس

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که فضایی برای یک درخت پر داشته باشید، پس فیکوس همان چیزی است که باید دنبال آن باشید. این گیاه جذاب و کم نگهداری که به نام انجیر گریان یا فیکوس بنجامین نیز شناخته می شود، برای آپارتمان شما عالی است. با این حال، تنه بافته شده به طور طبیعی رخ نمی دهد. هنگامی که گیاه جوان است، می توان تنه های متعدد آن را به هم بافته و به صورت یک بافته دائمی رشد داد. در حالی که فیکوس یک گیاه داخلی بسیار رایج است، آنها در فضای باز نیز رشد می کنند. در طبیعت، ارتفاع آن به 50 فوت می رسد.

10. سوسن صلح – Spathiphyllum Wallisii

بهترین گلهای آپارتمانی زیبا
گل آپارتمانی زیبای سوسن صلح

سوسن صلح یکی از زیباترین و بهترین گلهای آپارتمانی مقاوم می باشد. این گیاه زیبا دارای برگ های بلند سبز تیره و گل های سفید ظریف است. گل سوسن صلح برای فضاهای کوچک عالی است و برای زنده ماندن به آفتاب کمی نیاز دارد. در واقع، نور مستقیم خورشید واقعاً می تواند به شاخ و برگ گیاه آسیب برساند – این گیاه با نام مستعار “گیاه کمد” شناخته می شود. این گیاه به آبیاری زیادی نیاز ندارد، اما زمانی که نیاز به آبیاری دارد، با شروع ریزش برگ ها به راحتی تشخیص داده می شود.

برای خرید بهترین بذر هندوانه کلیک کنید.

ادامه لیست بهترین گلهای آپارتمانی:

11- فیلودندرون – Philodendron

بهترین گلهای آپارتمانی سایه دوست
گل آپارتمانی فیلودندرون

باید مراقب باشید که بیش از حد این گیاه را آبیاری نکنید. «فقط زمانی به آن آب بدهید که خاک کاملاً خشک شده باشد. وقتی صحبت از نور می شود، محیط را روشن یا متوسط و یا با نور غیر مستقیم تغذیه کنید.

 12- گیاه پول چینی- Pilea Peperomioides

بهترین گلهای آپارتمانی کدامند؟
گل پول چینی

گل آپارتمانی پول چینی، این گیاهی است که به‌طور گسترده دوست‌داشتنی است، با نام‌های مستعار بسیار دوست‌داشتنی مانند گیاه بشقاب پرنده، گیاه پنکیک و گیاه پول چینی. «عشق به رطوبت آن را راهی عالی برای افزودن رنگ به حمام می کند. صفحه های برگی جوانه زده نیز می توانند در هر فضایی با نور غیر مستقیم روشن کار کنند. بین دو آبیاری اجازه دهید خاک خشک شود تا از پوسیدگی ریشه جلوگیری شود. وقتی تشنه باشند، برگ‌هایشان کمی می‌ریزد.»

13-یشم

بهترین گل های آپارتمانی با اسم
گیاه آپارتمانی یشم

گیاه آپارتمانی یشم یکی از ساکولنت های مورد علاقه خانمها برای رشد در داخل خانه است. برخلاف سایر گیاهان، می‌تواند یک روز زیر نور مستقیم خورشید زنده بماند. آن را در گلدانی با سوراخ زهکشی قرار دهید و هر دو هفته یکبار فقط زمانی که دو اینچ بالای خاک خشک شده است، آبیاری کنید. برای تازه نگه داشتن آن، فقط به شاخه های در حال مرگ یا خشک یک تکه بدهید. 

14- سینگینیوم – Variegated Arrowhead Vine

بهترین گل های آپارتمانی
گل سینگینیوم یکی از پرفروش ترین گلهای اپارتمانی

گیاه آپارتمانی سینگینیوم زیبایی مومی شکل در ناحیه‌ای از خانه شما که نور غیرمستقیم روشن دریافت می‌کند، بهترین عملکرد را دارد. سینگینیوم یکی از بهترین گلهای آپارتمانی لوکس می باشد. نور مستقیم خورشید به مرور زمان گیاه را از بین می برد. آن را فقط زمانی آبیاری کنید که خاک خشک شده باشد، اما هر هفته آن را اسپری کنید، زیرا برگ های آنها رطوبت را دوست دارند. میتوان گفت جزو بهترین گل های آپارتمانی با نور غیرمستقیم است. درست مانند سایر گیاهان متنوع، زیبایی در شاخ و برگ های سه رنگ آن وجود دارد. این گیاه به خاکش نیاز دارد تا به طور یکنواخت مرطوب بماند، بنابراین در بهار و تابستان باید آن را بیشتر آبیاری کنید. هرگز اجازه ندهید خاک کاملا خشک شود. در رطوبت رشد می کند، بنابراین یک جلسه مه پاش هفتگی مفید خواهد بود. مانند بسیاری از گیاهان آپارتمانی، نور غیر مستقیم روشن را دوست دارد اما می تواند نور کم را نیز تحمل کند.

برای آگاهی از قیمت بذر هندوانه سفید کلیک کنید.

15- اسکینانتوس گیاه رژ لب-  Lipstick Plant

بهترین گلهای آپارتمانی مقاوم
گل رژ لب

به راحتی می‌توان فهمید که این نام از کجا گرفته شده است. این گل آپارتمانی مقاوم در نور غیر مستقیم روشن رشد می کند اما در نور فیلتر شده نیز به خوبی عمل می کند. مراقب باشید بیش از حد آن را در معرض آفتاب قرار ندهید، زیرا باعث سوختگی برگ ها و خشک شدن گیاه می شود. خاک را مرطوب نگه دارید نه خیس. برای رشد متعادل، حداقل یک بار در ماه آن را بچرخانید.

برای خرید بذر فلفل تند کلیک کنید.

16- هویا کارنوزا –Hoya Carnosa Variegata

بهترین گلهای آپارتمانی سایه دوست
گیاهان آپارتمانی سایه دوست-هویا

این گل آپارتمانی جذاب، با زیبایی دنباله‌دار که به عنوان شاهزاده زرشکی نیز شناخته می‌شود، مانند دیگر هویاها، برای نمایش در پنجره‌ای که نور روشن اما غیرمستقیم دارد، عالی است. آنها عاشق رطوبت هستند، بنابراین سعی کنید هفته ای یک بار آن را مه پاش کنید و بین دو آبیاری اجازه دهید خاک خشک شود. در طول بهار یا تابستان زمانی که ریشه ها از سوراخ زهکشی بیرون می آیند، دوباره گلکاری کنید. 

17-آرالیا فابیان- Aralia Fabian

عکس انواع گل آپارتمانی
گل آپارتمانی زیبای آرالیا

آرالیا فابیان مرا به یاد چیزی از کتاب دکتر سوس می اندازد. زیبایی و عجیب بودن آن از تنه ضخیم، شاخه‌های خال‌دار نازک و شاخ و برگ‌های کلوچه‌ای شکل آن ناشی می‌شود که سایه‌ای سبز تیره در بالا و سایه‌ای بنفش در پایین دارد. برای مراقبت از آن، گیاه خود را در گلدانی که دارای سوراخ زهکشی است قرار دهید و آن را آبیاری کنید تا آب در سینی پایه خارج شود. فقط زمانی این کار را تکرار کنید که دو اینچ بالای خاک کاملاً خشک شود. می توانید این گیاه آپارتمانی مقاوم را در یک نقطه خوب که دارای نور غیر مستقیم روشن است، قرار دهید. اگر آن را ندارید، ترکیبی از نور کم‌رنگ در طول روز نیز به خوبی کار خواهد کرد.»

 18- گیاهان آپارتمانی هوازی- Air Plant

بهترین گلهای آپارتمانی برای تصفیه هوا
گلهای آپارتمانی هوازی

گیاهان هوازی همچنین به عنوان Tillandsia شناخته می شوند، خود را در رطوبت هوا حفظ می کنند و برای رشد نیازی به خاک ندارند. با حداقل سیستم ریشه و بیش از 500 گونه برای انتخاب، تنوع شگفت انگیزی از گزینه های بصری جالب وجود دارد که می توان آنها را در نگهدارنده های شیک و زیبا در آپارتمان و بالکن نگهداری کرد.

19- گیاه برگ انجیری- Monstera Deliciosa

بهترین گلهای آپارتمانی سایه دوست
گل آپارتمانی برگ انجیری

این گیاه آپارتمانی زیبا با برگ های ضخیم و شبیه پنیر سوئیسی و احساس گرمسیری، گیاهی کاملا جسور است که می تواند واقعاً در یک آپارتمان رشد کند. آنها می توانند سطوح زیادی از نور خورشید را تحمل کنند و حتی در زیر نورهای فلورسنت رشد کنند. در حالی که باید برگ انجیری خود را به طور منظم آبیاری کنید، می تواند هر از چند گاهی از آبیاری از دست رفته جان سالم به در ببرد.

 20- گیاه دعای سرخ- Red Prayer Plant

بهترین گلهای آپارتمانی مقاوم

رگه های قرمز قابل توجه در برابر برگ های نرم و سبز تیره، گیاه دعای سرخ را به رویای زیبایی تبدیل می کند و نگهداری کم این گیاه زیبای آپارتمانی، آن را برای آپارتمان نشینان عالی می کند. باید در نور غیرمستقیم کم تا شدید خورشید نگهداری شود، به طور منظم آبیاری شود و هفته ای یک بار مه پاش شود، اما هرازگاهی می تواند نور کم را تحمل کند.

برای خرید بذر خیار گلخانه ای کلیک کنید.

ادامه لیست بهترین گلهای آپارتمانی مقاوم:

21- کالاتیا گورخری-Zebra Plant

پرفروش ترین گیاهان آپارتمانی
پرفروش ترین گیاهان آپارتمانی- گل گورخری

کالاتیا گورخری یکی از ساده ترین ساکولنت ها برای رشد است. با حداکثر ارتفاع هشت اینچ، به نور کم و حداقل آبیاری نیاز دارند. کالاتیا گورخری را می توان در هر دو فضای باز مانند اتاق نشیمن یا فضاهای کوچک و محدود مانند حمام قرار داد. به علاوه، برگ های راه راه آنها به طرز ماهرانه ای چشمگیر هستند، این گل آپارتمانی مکملی عالی برای هر سبک طراحی می باشد. 

22- سرخس لانه پرنده- Bird’s Nest Fern

بهترین گلهای آپارتمانی
گل خانگی سرخس لانه پرنده

سرخس لانه پرنده که برای حمام یا فضاهای محدود عالی است را می توان آویزان کرد یا در گلدان قرار داد و آن را به گزینه ای همه کاره تبدیل کرد که می تواند به راحتی در آپارتمان شما حضور داشته باشد. برگ های بزرگ و روکش براق شبیه به سرخس استاندارد است و می تواند در فضای کم نور رشد کند. این گل آپارتمانی سایه دوست و بسیار سبز است. 

پرفروش ترین گلهای اپارتمانی:

23- فیکوس لیراتا-Fiddle-Leaf Fig

فیکوس لیراتا برای آپارتمان هایی با سقف های بلند اما حداقل فضای کف عالی است. این گیاه بلند است اما بوته ای نیست و دارای برگ های مومی شکل و سبز تیره است. به نور متوسطی نیاز دارد و فقط زمانی نیاز به آبیاری دارد که خاک خشک شود.

پرفروش ترین گلهای آپارتمانی
پرفروش ترین گلهای آپارتمانی

 

24- فیکوس بنجامین- Weeping Fig

فیکوس بهترین گل آپارتمانی
فیکوس بنجامین از پرفروش ترین گلهای آپارتمانی

فیکوس بنجامین ممکن است یک انجیر گریان باشد، اما می تواند تصویر سبز شادی در آپارتمان شما باشد. این درختان کوچک می توانند مقدار سبزی لازم را که همه ما برای یک آپارتمان به آن نیاز داریم اضافه کنند و فقط هر چهار تا هفت روز یکبار به آبیاری نیاز دارند. آن را در پنجره ای قرار دهید که نور خورشید روشن و غیرمستقیم دارد، هر چند وقت یک بار گیاه را بچرخانید تا از رشد بیش از حد در یک طرف جلوگیری شود. این گیاه آپارتمانی تقریبا به نور نیاز دارد. 

25- آلوئه ورا

با آلوئه‌ورای داخلی، داروی فوری برای خراش‌ها و سوختگی‌ها، به‌علاوه یک دکور شیک برای آشپزخانه یا اتاق نشیمن خود خواهید داشت. آن را نزدیک پنجره نگه دارید و به طور منظم آبیاری کنید، اجازه دهید دو اینچ بالای خاک بین دو آبیاری خشک شود (که همچنین به این معنی است که می توانید به تعطیلات بروید و برای آلوئه افتاده به خانه نیایید)!

ادامه لیست بهترین گلهای آپارتمانی مقاوم به آفت:

26- پرنده بهشتی- Bird of Paradise

گلهای آپارتمانی لوکس
گلهای آپارتمانی لوکس

با گیاه سرسبز پرنده بهشتی (Strelitzia nicolai) به آپارتمان خود حس گرمسیری اضافه کنید. این گیاهان که بومی آفریقای جنوبی هستند و خودنمایی می کنند، می توانند در داخل خانه نیز رشد کنند، اگرچه بعید است در آن شرایط شکوفا شوند. پرنده بهشتی یک گل لوکس آپارتمانی است که طرفداران خاص خود را دارد. مطمئن شوید که به آنها یک نور خورشید کافی بدهید، خاک را مرطوب نگه دارید و به طور منظم آن را بچرخانید تا رشد مستقیم داشته باشد. 

27- آنتوریوم صورتی

گلهای آپارتمانی لوکس
گلهای آپارتمانی لوکس

این گیاه (که به‌عنوان گیاه فلامینگو یا دم خوک نیز شناخته می‌شود) یکی از محبوب‌ترین گیاهان اینستاگرام است، و با برگ‌های قلبی شکل، شکوفه‌های مومی شکل، ماهی قزل آلا و اسپادیکس مجسمه‌ای که دارد، به راحتی می‌توان دلیل آن را فهمید. این گیاه در شرایط مرطوب رشد می کند، بنابراین آن را در حمامی با نور مناسب قرار دهید. دور از دسترس بچه‌ها، سگ‌ها و گربه‌ها نگهداری شود، اما اگر خورده شود سمی است.

28- نخل دم اسبی

بهترین گلهای آپارتمانی با دوام
گیاه آپارتمانی نخل دم اسبی

این گیاه بامزه به اندازه اسمش سرگرم کننده است. اما برخلاف نامش در واقع یک ساکولنت است نه یک نخل. خوشبختانه، این بدان معناست که نگهداری نسبتا کم است و شرایط نیمه خشک را ترجیح می دهد. حتما بین دو آبیاری هر چند هفته یکبار بگذارید خشک شود. همچنین برای کودکان و حیوانات خانگی بی خطر است.

29- دیفن باخیا

 دیفن باخیا، یک گیاه آپارتمانی کلاسیک برای افزودن به باغ داخلی خود، دارای برگ های بزرگ و خالدار است. با این حال، مانند بسیاری از گیاهان، این گیاه نیز می تواند قربانی آبیاری بیش از حد شود. اما با زهکشی خوب خاک و نور فیلتر شده، رشد خوبی خواهد داشت.

محبوب ترین گل های آپارتمانی:

محبوب ترین گل های آپارتمانی می توانند مقاوم به نور، سایه دوست، با دوام و زیبا باشند. ما در این مقاله لیستی از کامل ترین گیاهان آپارتمانی را برای شما تهیه کردیم که از جمله بهترین های آنها، فیکوس، آنتوریوم، سانسوریا، گل قاشقی، زاموفیلیا و پتوس هستند.

با دوام ترین گیاه آپارتمانی:

با دوام ترین گیاه آپارتمانی گل های قاشقی، پتوس، سانسوریا، زاموفیلیا، دیفن باخیا و اگلونما هستند. با دوام ترین گلهای آپارتمانی در سخت ترین شرایط نسبت به دیگر گیاهان و گل ها مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند. ولی آنها هم همچنان به نور و آب و … نیاز دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن