نگهداری از بنت قنسول

نام علمی: Euphorbia pulcherri

خانواده: Euphorbiaceae

انواع: Euphorbia pulcherrimaخورشیدی، منورکا، قرمز، تیتان، پانچ یخی، مریخ، داوینچی، لیمو اسنو و…

رنگ گل: گل های سفید، گل های زرد، گل های صورتی، گل های قرمز، گل های نارنجی

کاشت: کاشت در ماه آبان، کاشت در آذر، کاشت در دی

قرار گرفتن در معرض: خورشید، سایه

نوع خاک: هوموس

استفاده: در گلدان، در ظرف

گلدهی: گلدهی در ژانویه، گل در بهمن، گلدهی در اسفند، گلدهی در مهر، گلدهی در آبان، گلدهی در آذر.

شاخ و برگ: همیشه سبز

بیماری ها، آفات: کنه های عنکبوتی، شته ها، حشرات فلس دار

آبیاری: متوسط

رشد: طبیعی

طول عمر: چند ساله

طول/ارتفاع: تا حدود 60 سانتی متر

سمبل و نشانه: موفقیت، خلق و خوی خوب

خواص دارویی: ضماد برای پوست

معرفی گل بنت قنسول:

نگهداری از بنت قنسول

بنت قنسول یک گیاه ضروری و زیبا برای تزئین فضای داخلی خانه شما در جشن آغاز سال است. آیا آماده هستید تا از بنت قنسول خود تا تعطیلات بعدی مراقبت کنید؟ در اینجا تمام نکاتی که برای مراقبت از بنت قنسول، نگهداری از آن، کود دهی آن … و بالاتر از همه 5 نکته برای شکوفه دادن دوباره آن وجود دارد!

Poinsettia (euphorbia pulcherrima) یا گیاه کریسمس یا گل بنت قنسول یکی از محبوب ترین گل ها باقی مانده است. گل های قرمز شناخته شده با سایه های رنگی آنها در آپارتمان شما به زیبایی خواهند درخشید. در واقع، اینها گل نیستند، بلکه برگهای این گیاه هستند. آنها به زیبایی و سبکی طراحی شده اند تا حشرات را به سمت گل های زرد ریز در مرکز خود جذب کنند. بنت قنسول طیف رنگی را از قرمز آشنا تا زرد پاستلی و دو رنگ پر جنب و جوش نارنجی و قرمز تیره گسترش داده اند. از آنجایی که این گل زیبا برای تمام فصول شکوفا می شود، برای سالم ماندن در طول فصول نیاز به مراقبت بیشتری دارند. اگرچه ممکن است خرید گیاهان جدید در هر سال آسان‌تر باشد، اما می‌توان آنها را در فصل آینده دوباره شکوفا کرد. اگر تصمیم گرفته اید از گیاه بنت قنسول خود مراقبت کنید، در اینجا چند نکته مفید برای انجام این کار در طول سال آورده شده است.

نگهداری از بنت قنسول:

نکاتی برای رشد و شکوفه دادن بنت قنسول:

نگهداری از بنت قنسول

شما می توانید با مراقبت مناسب در طول فصل تعطیلات گیاه بنت قنسول یا ستاره کریسمس خود را سالم نگه دارید. برای این کار، آفتاب، گرما و آب کافی برای بنت قنسول فراهم کنید. با این تدابیر، گیاهان زیبای شما رنگ خود را در طول فصل حفظ خواهند کرد. اگر می‌خواهید بنت قنسول خود را نجات دهید و سال آینده دوباره شکوفا شود، می‌توانید روش پیوند و رشد مجدد را دنبال کنید.

نورد مورد نیاز بنت قنسول:

پنجره های رو به جنوب، شرق یا غرب به پنجره های رو به شمال ترجیح داده می شوند. بنت قنسول ها گیاهان گرمسیری هستند. به همین دلیل، آنها تا آنجایی که می توانید از نور مستقیم خورشید قدردانی می کنند!

خاک مورد نیاز بنت قنسول:

یک گلدان با زهکشی خوب انتخاب کنید، این بهترین گزینه برای گل شما است.

آبیاری مناسب:

زمانی که متوجه خشک شدن خاک داخل گلدان بنت قنسول شدید، گیاه را آبیاری کنید. آب بریزید تا از ته گلدان خارج شود اما گیاه را در آب راکد نگذارید. خاک خشک یکی از علل شایع ریزش برگ در بنت قنسول است. یک گیاه خشک را می توان احیا کرد و نجات داد، اما برای بهبود ظاهر آن یک فصل کامل طول خواهد کشید.

اطمینان حاصل کنید که ظرف یا گلدان گل دارای سوراخی در ته آن باشد. میتوانید زیر گلدان یک زیر گلدانی قرار دهید تا آب اضافه در آن قرار بگیرد. اگر گلدان با پوشش معمولی فویل پوشیده شده است، آن را بردارید تا آب آن خارج شود. اگر گیاه در آب رها شود، ریشه‌های آن ممکن است به مرور زمان پوسیده شود.

دمای مورد نیاز بنت قنسول:

نگهداری از بنت قنسول

 می توانید دما را در شب کمی پایین بیاورید، این به گیاه آسیبی نمی رساند. با این حال، بادهای سرد، مانند تماس برگ ها با پنجره سرد یا مهمتر از آن کمبود نور، می تواند به برگ ها آسیب برساند و باعث ریزش زودرس برگ بنت قنسول شود. اگر تا به حال گل بنت قنسول خود را فقط با چند برگ دیده باشید، احتمالاً گیاهی را نیز دیده اید که در معرض دمای بسیار پایین یا تغییرات شدید دما قرار گرفته است. کمبود رطوبت در فصول خشک به ویژه زمستان یکی از مشکلات همیشگی گیاهان آپارتمانی است. به عنوان یک قاعده کلی، اگر در آب و هوای خشک زندگی می کنید، احتمالاً به آبیاری روزانه گیاه نیاز خواهید داشت. همین امر در مورد فضاهای داخلی با نور زیاد، به خصوص در دوره گلدهی گیاه صدق می کند. اما، مراقب باشید، هرگز نباید گیاه را هر روز آبیاری کنید، زیرا می تواند به ریشه های آن آسیب برساند.

کود دهی بنت قنسول:

توصیه می شود در دوره گل دهی بنت قنسول به این گیاه کود ندهید. در فصل بهار میتوانید بنت قنسول خود را کوددهی کنید. هر سه هفته یکبار می توانید این کار را انجام دهید.

چگونه می توان یک بنت قنسول را دوباره شکوفا کرد؟

در ماه فروردین و پس از گلدان مجدد در گلدان جدید، ساقه های آن را حدود 10 سانتی متر ببرید و کمی آب دهید. در این مدت در استراحت کامل رویشی است و برگ های آن می ریزد که کاملا طبیعی است.

پس از بازگشت تابستان، سرخوشی خود را به باغ ببرید و آن را در سایه قرار دهید. آبیاری چرخه طبیعی خود را از سر می گیرد و می توانید ماهی یک بار کود اضافه کنید.

از شهریور، شما باید گیاه چند ساله خود را در داخل خانه، در یک منطقه تاریک قرار دهید: ما در مورد القای گل صحبت می کنیم و دقیقاً در آنجا است که عملیاتی که شامل سرخ شدن گیاه شما می شود، می تواند شروع شود.

چگونه بنت قنسول قرمز رنگ داشته باشیم؟

نگهداری از بنت قنسول

در حالی که بنت قنسول برای شکوفه دادن به نور نیاز دارد، برای سرخ شدن به تاریکی نیاز دارد. در پاییز گلدان خود را در اتاقی با نور طبیعی با دمای مناسب قرار دهید. هر روز بیش از دو ماه آن را حداقل 14 ساعت در روز در تاریکی قرار دهید. بهتر است، اگر شک دارید که گل بنت قنسول شما به اندازه کافی تیره نیست، آن را در یک کمد دربسته قرار دهید یا آن را با لوازم جانبی مات بپوشانید. آبیاری آن در حد متوسط ​​باقی می ماند و در پایان این دوره القای گل به طور معمول از سر گرفته می شود. به طور منطقی، در اواسط زمستان، بنت قنسول شما سرخ شده و در همان زمان، دوباره شکوفا می شود تا دوباره میزهای جشن شما را آراسته کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن