ساخت گلدان با مواد بازیافتی

گل ها همیشه بخشی از زندگی ما بوده اند، چه بخواهیم آنها را بخریم و چه آنها را در خانه داشته پرورش دهیم. هنگامی که گیاه شما به فضای بیشتری برای رشد نیاز دارد چه می کنید؟ پیشنهاد من این است که گلدانهای خود را بسازید یا اینکه چرا با وسایل بازیافتی اینکار را نکنید؟ اگر فکر می کنید که ساختن یک گلدان با وسایل دور ریختی یا بازیافتی کار مشکلی است، در اشتباه هستید.

 بیایید نگاهی به انواع گلدان ساخته شده توسط آدمهای عادی بیندازیم و سپس در مورد آنچه دوست داریم بسازیم صحبت کنیم. مثلا با ایده هایی که دارید و یا گلدانهای بازیافتی که ساخته اید، آنها را در بخش نظرات همین صفحه بنویسید!

ساخت گلدان با مواد بازیافتی ارزان قیمت:

1- ساخت گلدان با سطل ماست

این ایده شامل ساخت گلدان های کوچک با سطل ماست است. سطل ماست میتواند کوچک یا بزرگ باشد. این احتمالا ساده ترین ایده تا کنون است، زیرا شامل یک ظرف پلاستیکی ساده غذا است که به محض خالی شدن دور انداخته می شود. برای خاص جلوه دادن آن، آن را با اسپری رنگ کنید یا مدل هایی روی آن بزنید و بگذارید خشک شود، سپس به سادگی گیاهان خود را بکارید.

ساخت گلدان با مواد بازیافتی
ساخت گلدان با سطل ماست

برای آشنایی با انواع هندوانه و خرید بذر هندوانه کلیک کنید!

2- ساخت گلدان با کتاب

این ایده وقتی برای اولین بار به آن فکر کردم مرا شگفت زده کرد. ایده بسیار بدیع است و باید اعتراف کنم که هرگز به چنین چیزی فکر نمی کردم. این گلدان‌های کتاب خانگی فوق‌العاده به نظر می‌رسند و اگر می‌خواهید تعدادی از آن‌ها را خودتان درست کنید، این کاری است که باید انجام دهید. چند کتاب قدیمی پیدا کنید و قسمتی را برش دهید که بعداً یک ورق پلاستیکی در آن قرار دهید تا از هر گونه آب و کثیفی برای خراب شدن بقیه کتاب جلوگیری کنید. پس از آن، گیاهان را از بخش کاشت اصلی خود خارج کرده و در کتاب قرار دهید. پلاستیک اضافی را کوتاه کنید و گلدان تازه ایجاد شده را تمیز کنید. این فکری هنری و عالی است: گرفتن چیزی زیبا و تبدیل آن به چیز زیبای دیگری!

ساخت گلدان با مواد بازیافتی
ساخت گلدان با کتاب

3- ساخت گلدان با جعبه چوبی.

 ساخت گلدان با جعبه چوبی هم ساده است و هم ظاهری بسیار زیبا و البته اصیل دارد. با توجه به اندازه سخاوتمندانه خود، این گلخانه ها می توانند خیلی بیشتر از یک گیاه ساده مدیریت کنند. می توانید از آنها برای تغییر شکل پاسیو خود، بعنوان گلدان در باغ یا کاشت برخی گیاهان تازه برای آشپزی خود استفاده کنید. طبیعت بیشتر کارهای سخت را انجام می دهد، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که کاشت ها را با مقداری خاک حاصلخیز پر کنید، مطمئن شوید که آب می تواند تخلیه شود و سپس زمانی که گیاهان رشد کردند، می توانید به کار خود افتخار کنید.

ساخت گلدان با مواد دور ریز
ساخت گلدان با جعبه ی چوبی

4- ساخت گلدان با سیمان سفید

ساخت گلدان با سیمان را هر کسی می تواند بسازد و نتیجه ساده، شیک و کاملاً دوست داشتنی است. برای ساخت این گلدان ها باید مخلوط یک قسمت سیمان و چهار قسمت ماسه را در یک قالب بریزیم. برای اینکه شکل مناسبی به آن‌ها بدهید، می‌توانید به دنبال ظروف غذای قدیمی با فرم‌های غیرعادی بگردید، پس از پر کردن محتویات ظرف بزرگ‌تر با مخلوط سیمان، یک قابلمه کوچک‌تر بگذارید. مقداری از محتویات را بردارید و سپس ظرف دوم را قرار دهید. چند روز بعد از آن سوراخ هایی برای زهکشی دریل کنید، لبه ها را صاف کرده و ساکولنت بکارید.

ساخت گلدان با سیمان سفید
ساخت گلدان با سیمان سفید

برای آشنایی با انواع خیار گلخانه ای و خرید بذر خیار گلخانه ای کلیک کنید!

5- ساخت گلدان با بتن

ساخت گلدان بتنی آسان و بسیار رضایت بخش است. می توانید آنها را هر طور که می خواهید شکل دهید و با استفاده از رنگ های گوناگون آنها را به روش های زیبا تزئین کنید. این طرح‌هایی که در تصویر به نمایش گذاشته شده‌اند، کمی انتزاعی هستند و مجموعه‌ای از ترکیب‌های هندسی رنگ‌بندی شده و همچنین اشکال و اندازه‌های مختلف را به نمایش می‌گذارند.

آموزش ساخت گلدان با مواد بازیافتی
ساخت گلدان با بتن
6- گلدان های وارونه بازیافت شده!

آیا گلدان ها می توانند ایده بسیار جالب و ارزانی برای تزئین خانه شما باشند، اما کاشت گیاهان می تواند وارونه باشد؟ من شخصاً هرگز تصور نمی کردم که گیاهان وارونه رشد کنند، اما امروز متوجه شدم نه تنها این امکان پذیر است، بلکه بسیار خوب نیز به نظر می رسد. برای انجام یک پروژه به تنهایی، کاندیدای عالی یک قوطی قهوه با درب پلاستیکی است. پس از سوراخ کردن سوراخ های زهکشی، قوطی را برگردانید و آن را با مقداری خاک پر کنید و گیاه خود را اضافه کنید.

بخش مشکل اینجاست: برای جلوگیری از ریختن خاک، بنابراین گیاه، ته قوطی را روی یک فیلتر قهوه یا پارچه مشبک بکشید و دایره ای را که باید به قطر ساقه اصلی گیاه شما باشد برش دهید. همچنین درب پلاستیکی را سوراخ کنید، آن را روی آن قرار دهید و گلدان را برگردانید. اکنون، شما یک گلدان واژگون بازیافتی جالب برای تزئین خانه خود دارید.

ساخت گلدان با بازیافت
ساخت گلدان با کاشت گیاه به طور وارونه

برای آشنایی با انواع خربزه و خرید بذر خربزه کلیک کنید!

7- ساخت گلدان با شیشه ی بازیافتی

 

 با الهام از قفسه ادویه جات، قرار دادن این گلدان ها یک عنصر تزئینی بسیار جالب و همچنین کاربردی را تضمین می کند. در این گلدان های شیشه ای هیچ گلی پیدا نمی کنید! پیشخوان آشپزخانه خود را پر از گل و گیاهان طبیعی در ظروف شیشه ای کنید و گیاهان خود را در هوا تازه نگه دارید. چه ایده خوبی است، باید روزی آن راعملی کنیم.

ساخت گلدان با شیشه بازیافتی
ساخت گلدان با شیشه بازیافتی

8- ساخت گلدان خانگی بزرگ با پالت

اگر فضای کوچکی در تراس خود دارید و تقریباً جا برای گذاشتن گلدان ندارید، وقت آن است که به صورت عمودی فکر کنید. این گلدان غیر معمول بر روی رشد تراکم گیاهان در تراس شما بدون اشغال فضای زیادی تمرکز می کند. با یک پالت ساده که در نزدیکی زباله‌دان یا پشت یک فروشگاه محلی یافت می‌شود، می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. پالت را با تعمیر آن آماده کنید و مقداری پارچه مشبک به پشت آن اضافه کنید. گیاهان باید گیاهان آبشاری خاصی باشند تا کل مجموعه قطعاً خوب و زیبا به نظر برسد. این یک راه عالی برای لذت بردن از بهار در بالکن است.

ساخت گلدان خانگی بزرگ
ساخت گلدان خانگی بزرگ

برای آشنایی با انواع گوجه فرنگی و خرید بذر گوجه فرنگی کلیک کنید!

9- ساخت گلدان های بزرگ با کیسه قهوه

 اگر زیاد طرفدار گلدان های سنتی نیستید، می توانید خودتان یک مدل گلدان جدید درست کنید. برای این کار به ایده نیاز خواهید داشت. یک مورد بسیار جالب به شما پیشنهاد می دهیم که آن ساخت گلدان با کیسه قهوه است. کیسه های قهوه به دلایل زیادی فوق العاده هستند. آنها از مواد بازیافتی ساخته شده اند، مقاوم در برابر آب و هوا، اما زیست تخریب پذیر نیز هستند. با این حال، احتمالاً بهترین ویژگی این است که می توانید خودتان آنها را در کمتر از نیم ساعت بسازید. نتیجه در هر گوشه‌ای خارق‌العاده به نظر می‌رسد و به دکوراسیون شما حس طبیعی و همچنین حسی بدیع می‌دهد.

ساخت گلدان خانگی بزرگ
ساخت گلدان خانگی بزرگ

10- ساخت گلدان با قوطی رنگ

اگر مهارت های هنری دارید، می توانید انتخاب کنید که گلدان های خود را با طرح های گرافیکی بسیار زیبا روی آنها بسازید. قوطی های رنگ قدیمی در مورد ساخت گلدان با گیاه طبیعی بسیار مفید هستند و می توانید از کنار صاف آنها برای رنگ آمیزی استفاده کنید، مثلاً در این مورد می توانید مقداری پارچه رنگی نیز بچسبانید

 

برای آشنایی با انواع گوجه گلخانه ای و خرید بذر گوجه گلخانه ای کلیک کنید!

11- آموزش ساخت گلدان با آجر!

چیز دیگری که فکر می‌کردم هرگز امکان‌پذیر نیست استفاده از آجر به عنوان گلدان است. این مصالح ساختمانی طبیعی و بادوام تضاد بسیار خوبی را با گیاهان زیبا ایجاد می کنند. آجرهای مستعمل حتی بهتر عمل می کنند زیرا کمی شخصیت و سابقه در پشت خود دارند و هزینه ها را فراموش نکنید (اگر استفاده شوند احتمالا دور ریخته می شوند، بنابراین رایگان هستند). بخش مشکل این است که سوراخ ها را سوراخ کنید، این کار خیلی سخت نیست، اما باید بسیار صبور باشید، زیرا هر ضربه ای می تواند آجر را خرد کند. نگهدارنده شمع اختیاری است، شما می توانید آن را انتخاب کنید.

ساخت گلدان با مواد دور ریختنی
ساخت گلدان با مواد دور ریختنی

12- ساخت گلدان با فلاپی دیسک!!!!

برای طرفداران رایانه، در اینجا روشی منحصر به فرد برای ساختن گلدان وجود دارد. برای کسانی که به اندازه کافی بزرگ هستند که بدانند فلاپی دیسک چیست، این واقعا می تواند ایده بسیار جالبی باشد. این نوع دیسک ذخیره سازی برای مدت طولانی ست که دیگر مورد استفاده قرار نگرفته است، بنابراین اگر آنها را دارید، به احتمال زیاد بی فایده هستند و میتوانید با آنها گلدانهای زیبا بسازید.

ساخت گلدان با وسایل بازیافتی
ساخت گلدان با وسایل بازیافتی

13- ساخت گلدان با قوطی رنگ

بازیافت امروزه مهم است نه به این دلیل که یک روند است و همه افراد آن را باید انجام دهند، بلکه به این دلیل که سیاره ما منابع کمتر و کمتری دارد و وظیفه ما این است که مطمئن باشیم که نوه های ما این سیاره را همانطور که ما اکنون می بینیم، خواهند دید. قوطی های رنگ قدیمی اغلب به دلایل مختلف به عنوان ساخت گلدان و کاشت گیاه استفاده می شود.

ساخت گلدان با وسایل بازیافتی
ساخت گلدان با قوطی رنگ

برای آشنایی با انواع بادمجان گلخانه ای و خرید بذر بادمجان گلخانه ای  کلیک کنید!

14- ساخت گلدان با شیشه مربا نقاشی شده 

 شیشه های مربا عالی هستند. مردم از آنها برای طیف وسیعی از چیزها استفاده کرده اند. در میان آنها می توانید شیشه های مربا را در اشکال مختلف و همانطور که در اینجا مشاهده می کنیم در رنگ های متنوع پیدا کنید. این شیشه ها بسیار مقاوم هستند. بنابراین برای نگهداری مقداری خاک و یک گیاه کوچک مشکلی ندارند. به دلیل حجم آنها فقط می توان گیاهان کوچک و متوسط ​​را کاشت زیرا ریشه آنها به فضای زیادی نیاز ندارد. برای اینکه کمی ظاهر آنها را خوشرنگ کنید می توانید با اسپری به هر رنگی که دوست دارید رنگ کنید و اگر از این شیشه ها با تعداد بیشتر استفاده کنید، می توانید ترکیب رنگ های تزئینی بسیار زیبایی بسازید.

ساخت گلدان با شیشه مربا
ساخت گلدان با شیشه مربا

15- ساخت گلدان با وسایلی مانند فنجان چای!

 آیا تا به حال در مورد افرادی که گیاهان را در فنجان های چای میکارند، چیزی شنیده اید؟ شاید به این دلیل که نسبتا کوچک هستند و می توانند مقدار کمی شن را در خود جای دهند، غیر ممکن به نظر برسد! اما وقتی این گلدان ها را می بینیم نظرمان تغییر میکند. فنجان های چای به طور کلی ظاهر بسیار خوبی دارند و بسته به جزئیات برند و گرافیک می توانند ایده بسیار خوبی برای طراحی باشند. اگر می خواهید گیاهان کوچکی داشته باشید که کاملاً روی لبه پنجره خانه تان قرار بگیرند، این در واقع می تواند فکر بسیار خوبی باشد. طرح فنجان به همراه مقداری سنگریزه تزیینی و رنگهای طبیعی گیاه واقعاً می تواند چهره طاقچه های کسل کننده شما را تغییر دهد.

ساخت گلدان با بازیافتی
ساخت گلدان با فنجان چای

16- ساخت گلدان با پرده حمام!

 صحبت از ایده های دیوانه کننده برای ساخت گلدان با وسایل بازیافتی است. در این تصویر می بینید که چگونه با پرده حمام یک گلدان جالب ساخته شده است. بله، درست می بینید! ساخت گلدان با پرده ی دوش! ایده بسیار ساده است، درست مانند ساختن یک کیف است، اما به جای اینکه تکه های پارچه را بردارید و سپس آنها را به هم بدوزید، از یک چسب قوی استفاده می کنید و همه چیز را با توجه به اندازه های دلخواه خود در جای خود می چسبانید. برای انجام این کار میتوانید از پرده ی دوش خانه خود که دیگر بلااستفاده شده استفاده کنید.

ساخت گلدان با مواد بازیافتی
ساخت گلدان با پرده دوش

17- ساخت گلدان در فضای باز تراس

من نمی دانم چند نفر از شما حیاط یا تراس بزرگ دارید، اما کسانی از شما که خوش شانس هستید که چنین فضاهای بیرونی دارید، ایده ای برای شماست. چرا گلدان چوبی مستطیل یا مربعی شکل درست نمی کنید؟ می توانید ابعاد مورد نظر را انتخاب کنید و مطمئن شوید که فضای کافی برای اضافه کردن گیاهان به هر تعداد که دوست دارید و همچنین ترکیبی از گیاهان، رنگ ها و چیدمان دارید.

ساخت گلدان خانگی بزرگ
ساخت گلدان خانگی بزرگ

18- آموزش ساخت گلدان با تایر

شاید تا بحال در گاراژها و اماکنی از این دست کاشت گیاهان را در تایرها دیده باشید. این احتمالاً تصادفی ست، زیرا همه جا لاستیک‌ها وجود دارد و به نوعی گیاهان در چند تای آنها رشد کرده است. احتمالاً گلدان‌هایی را دیده‌اید که از لاستیک و تایر ساخته شده‌اند، اما روی هم چیده شده‌اند، رنگ‌آمیزی شده به رنگ‌های سفید و قرمز که از آن یک گل بوته‌ای بزرگ ظاهر می‌شود. این ایده میتواند برای جلوی درب خانه نیز پیاده شود.

ساخت گلدان با تایر
ساخت گلدان با تایر

19- ساخت گلدان با کنده درخت

طبیعت همواره به ما ایده هایی می دهد که چگونه هیچ چیز را از دست ندهیم و حتی بتوانیم آن را تغییر دهیم. استفاده از تنه یا کنده درختانی که بریده شده اند بعنوان گلدان یک کار بسیار عالی ست. اگر کنده ها ارتفاعی حدود 30 تا 50 سانتی متر و رنگ تیره ای داشته باشند، عالی خواهند بود. این نوع گلدان ساختنی اگر در جایی زیر یک حصار یا زیر یک نمای سنتی زیبا قرار بگیرد، جلوه فوق العاده زیبایی خواهد داشت.

ساخت گلدان با کنده درخت
ساخت گلدان با کنده درخت

20 – ساخت گلدان با سبدهای طبیعی

سبدها و گلدان ها وجوه مشترک زیادی دارند، بنابراین می توان آنها را به طور بالقوه به جای یکدیگر مورد استفاده قرار داد. جای تعجب نیست که یک سبد را می توان به یک گلدان آویزان تبدیل کرد. البته این فقط یک گلدان آویزان نیست. با استفاده از سه حلقه گلدوزی دست ساز است و برای این منظور عالی است. می توانید آن را جلوی پنجره آویزان کنید تا گیاهان به مقدار کافی نور خورشید دریافت کنند.

21- ساخت گلدان با چکمه های رنگی

چکمه های لاستیکی رنگارنگ گلدان های فوق العاده ای می سازند. این چکمه های رنگی که از حصار آویزان شده اند، پر از خاک و گل های بهاری در بالا به نظر می رسند. همه چیز در مورد تخیل است. ایده های ناب همیشه زیبا به نظر خواهند رسید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن